Mercedes stawia na ekrany dotykowe

Niemiecka marka zaprezentowała najnowszą wersję swojego systemu operacyjnego MBUX. Zastępuje on większość fizycznych przycisków, ekranem dotykowym.

W Klasie S debiutuje druga generacja systemu Mercedes-Benz User Experience. Wnętrze limuzyny jest teraz jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne. Sterowanie funkcjami pojazdu ułatwia nawet pięć dużych ekranów ze znakomitej jakości grafiką, częściowo w technice OLED, które w dużej mierze zastępują przyciski fizyczne.

Na pierwszy plan wychodzi nowy trójwymiarowy wyświetlacz kierowcy, który po raz pierwszy, za naciśnięciem przycisku, oferuje widok przestrzenny. Prawdziwy efekt 3D osiąga się tu bez konieczności zakładania okularów 3D.

Asystent głosowy "Hej Mercedes" jest w stanie nawiązywać jeszcze bardziej rozbudowany dialog. Niektóre czynności można wykonać nawet bez wypowiadania hasła aktywującego - na przykład odebrać połączenie telefoniczne lub wyświetlić mapę nawigacji. Asystent może teraz wyjaśnić też, gdzie znajduje się apteczka lub jak podłączyć smartfon przez Bluetooth.

Reklama

Poza klasycznym wprowadzaniem kodu PIN wprowadzono nową metodę uwierzytelniania, zapewniającą wysoki poziom bezpieczeństwa. W tym celu połączono rozpoznawanie odcisków palców, twarzy i głosu. Funkcja ta umożliwia dostęp do indywidualnych ustawień lub weryfikację cyfrowych płatności bezpośrednio z pojazdu.

Kolejną unikalną cechą MBUX jest współpraca z szeroką gamą systemów samochodu i danych płynących z czujników. Na przykład funkcja ostrzegania przy wysiadaniu korzysta teraz z kamer, aby rozpoznać, czy kierowca lub pasażer chce wysiąść z Klasy S. Jeśli w martwym polu pojawi się inny użytkownik drogi, aktywne nastrojowe oświetlenie stanie się elementem systemu ostrzegawczego i zacznie migać na czerwono. Z kolei Asystent wnętrza MBUX sprawdzi, czy fotelik dziecięcy jest prawidłowo przymocowany do fotela pasażera z przodu. Monitorowany jest także poziom koncentracji kierowcy.

Równocześnie najnowsza generacja Mercedesa klasy S zaoferuje liczne innowacje w zakresie wsparcia kierowcy, ochrony i interakcji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: system informatyczny | samochody
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy