Reklama

Hybrydowa Toyota Camry zadebiutowała w Paryżu

Debiutująca na tegorocznym Salonie Samochodowym w Paryżu, nowa Toyota Camry Hybrid uzupełnia gamę modeli hybrydowych Toyoty o sedana klasy średniej. Nowy model jest wyposażony w najnowocześniejszy układ hybrydowy czwartej generacji oraz szeroką gamę systemów bezpieczeństwa.

Stopniowa rezygnacja europejskiego rynku motoryzacyjnego z silników wysokoprężnych toruje dla modelu Camry drogę powrotu do Europy zachodniej po 14-letniej nieobecności. Nowy sedan rozszerza europejską ofertę hybrydowych pojazdów Toyoty do ośmiu modeli.

Nowy napęd hybrydowy

Samochód został wyposażony w nowoczesny hybrydowy układ napędowy z benzynowym czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 l. Pozwala to nie tylko na wysoką oszczędność paliwa, ale także niski poziom emisji spalin oraz cichą pracę. Camry Hybrid dysponuje łączną mocą 218 KM (160 kW) i utrzymuje emisję CO2 na poziomie od 98 g/km. Średnie zużycie paliwa podane przed producenta wynosi od 4,2 l/100 km.

Reklama

Kluczem do nowych, lepszych osiągów modelu Camry jest całkowicie nowa platforma GA-K w technologii TNGA. Lekka karoseria ma o 30 proc. większą sztywność skrętną w stosunku do poprzedniego modelu. Nowy, czteropunktowy system mocowania silnika został zaprojektowany tak, by nie tylko radykalnie zmniejszyć drgania, ale też zwiększyć sztywność karoserii i stabilność prowadzenia Camry.

Multimedia i bezpieczeństwo

Jak przystało na nowoczesny samochód rodzinny, Toyota wyposażyła swój nowy model w rozbudowany system multimedialny. Nowy interfejs użytkownika Human Machine Interface (HMI) w modelu Camry składa się z trzech czytelnych wyświetlaczy, przekazujących najważniejsze informacje: 10-calowego, kolorowego wyświetlacza Head-up Display (HUD), 7-calowego wyświetlacza między zegarami oraz 8-calowego ekranu dotykowego w konsoli centralnej z najnowszą wersją systemu multimedialnego Toyota Touch 2.

Również poziom bezpieczeństwa nowej Toyoty stoi na wysokim poziomie. Wszystkie modele są standardowo wyposażone w zestaw aktywnych systemów Toyota Safety Sense. Opierają się one na współpracy kamery i czułego radaru, aby zapewnić wysoki poziom wykrywania przeszkód. Wśród technologii odpowiedzialnych za bezpieczeństwo warto wymienić układ zapobiegania kolizjom (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, adaptacyjny tempomat (ACC), system ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu (LDA) z opcjonalną korekcją toru jazdy, światła drogowe automatycznie przełączające się na światła mijania (AHB) i technologia odczytywania znaków drogowych Road Sign Assist (RSA).

Konstrukcja nadwozia Camry została zaprojektowana tak, by redukować siłę zderzenia z przodu, z boku i z tyłu, rozpraszając energię, aby zapobiec deformacji wzmocnionej kabiny pasażerskiej. Dla zapewnienia najlepszej ochrony pieszych, w nadwoziu Camry zastosowano nowy projekt maski o strukturze tzw. pływającej wyspy oraz absorbującą siłę zderzenia osłonę chłodnicy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje