Reklama

Dziesięć elektrycznych modeli Skody do 2025 roku

W przyszłym roku Skoda wprowadzi na rynek swoją pierwszą hybrydę typu plug-in oraz pierwszy w pełni elektryczny samochód. W roku 2025 czeski producent ma oferować już dziesięć modeli o zelektryfikowanym napędzie.

Już wkrótce każdy będzie mógł zasiąść za kierownicą elektrycznej Skody. W przyszłym roku gamę marki wzbogaci wspomagany energią elektryczną model Superb z napędem hybrydowym typu plug-in oraz pierwszy w pełni elektryczny samochód w historii Skody, model eCITIGO.

Reklama

Prawdziwie rewolucyjny dla Skody ma być rok 2020, gdy na rynek zostanie wprowadzona produkcyjna wersja koncepcyjnego crossovera VISION E. Będzie to pierwszy elektryczny samochód marki zaprojektowany na platformie MEB, opracowanej specjalnie dla samochodów z napędem elektrycznym.

Skoda VISION E to zaprezentowane w 2017 roku studium koncepcyjne SUV-a z w pełni elektrycznym napędem na cztery koła o mocy 306 KM. Produkcyjna wersja tego modelu, podobnie jak zapowiadający go prototyp, oferować będzie maksymalny zasięg akumulatorów wynoszący nawet 500 km.

Strategia 2025: 10 zelektryfikowanych modeli

Do roku 2025 gama modelowa Skody ma liczyć aż dziesięć zelektryfikowanych modeli w różnych segmentach. Sześć z nich będzie posiadało napęd czysto elektryczny, pozostałe będą hybrydami oraz hybrydami typu plug-in (z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka). Równolegle będzie kontynuowany rozwój wydajnych jednostek spalinowych.

Jednym z ciekawszych modeli ma być hybryda wykorzystująca jednostkę zasilaną gazem ziemnym oraz elektryczny moduł napędowy zamontowany na tylnej osi. Dokładnie takie rozwiązanie zostało zademonstrowane w koncepcyjnym modelu VISION X, najnowszym studium hybrydowego crossovera.

Rozwój nowych technologii napędowych jest jednym z kluczowych celów realizowanych przez czeskiego producenta.

 "Do roku 2022 zainwestujemy dwa miliardy euro w elektromobilność. Ta strategia zmieni oblicze naszej oferty. To największy program inwestycyjny w dziejach Skody" - opowiada Dyrektor Generalny Bernhard Maier.

INTERIA.PL/informacje prasowe

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Skoda | silnik elektryczny | technologie | samochody przyszłości