Ziemski plankton na zewnątrz stacji kosmicznej

Rosyjscy kosmonauci znaleźli na zewnątrz Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) plankton i inne organizmy żywe. Takie rewelacje podała agencja ITAR-TASS, choć żadne inne media ich nie potwierdziły.

Jeżeli doniesienia rosyjskiej agencji okażą się prawdziwe, będzie to ważne odkrycie w kontekście poszukiwania życia pozaziemskiego. Będzie to bowiem dowód na to, że ziemskie organizmy są w stanie przetrwać w przestrzeni kosmicznej. Astronauci NASA potwierdzili, że byli świadkami, jak Rosjanie prowadzą eksperymenty na zewnątrz ISS, szczególnie na oknach stacji. Nie byli jednak świadomi celu eksperymentów.

Lynn Rothschild - specjalista NASA - wyjaśnił, że plankton mógł trafić na zewnątrz modułu podczas jego wynoszenia w przestrzeń kosmiczną. Ale odpowiedzialny za rosyjską część misji ISS, Władimir Sołowiew, przekonuje, że plankton nie pochodzi z okolic startu rakiet. Zdaniem Rosjan, organizmy żywe mogły zostać przetransportowane przez prądy powietrzne i wraz z nimi osiadły na ISS.

Póki co, brakuje szczegółów na temat niezwykłego znaleziska. Nie wiadomo także, czy odkryty plankton był żywy.