Astronomowie odkryli drugi Układ Słoneczny

​Astronomowie wykorzystując Kosmiczny Teleskop Keplera dokonali niezwykłego odkrycia. Udało się im odkryć układ planetarny, który jest lustrzanym odbiciem Układu Słonecznego!

Układ planetarny KOI-351 został odkryty przez naukowców z niemieckiej agencji kosmicznej DLR. Wokół gwiazdy centralnej krąży 8 planet, a ich ułożenie jest bardzo podobne do planet Układu Słonecznego. Najbliżej gwiazdy znajdują się planety skaliste, a dalej występują gazowe olbrzymy.

Trzy planety tworzące układ KOI-351 mają okres orbitalny wynoszący 60, 211 i 331 dni, a więc niemal identyczny jak Merkury, Wenus i Ziemia. W niezwykłym układzie planetarnym znajdują się również obiekty obiegające gwiazdę w 7, 9, 92 i 125 dni. Oznacza to, że układ KOI-351 jest znacznie bardziej ściśnięty od Układu Słonecznego. Wszystkie 8 planet jest rozmieszczonych w przestrzeni na dystansie, jaki dzieli Ziemię od Słońca.

Odkrycie uczonych z DLR jest o tyle istotne, że do tej pory nie odkryto drugiego układu planetarnego tak podobnego do Układu Słonecznego. Wiele wskazuje, że jesteśmy bliżej odkrycia drugiej Ziemi, niż nam się wydaje.