47-procentowa penetracja DVB-T w połowie roku?

Według danych Nielsen Audience Measurement, na koniec 2012 roku penetracja DVB-T w Polsce wynosiła 27 proc., czyli o 20,6 p.p. więcej niż na koniec 2011 roku. Zdaniem nadawców, do połowy 2013 roku może wzrosnąć nawet do 47 proc., bowiem 20 proc. gospodarstw domowych oprócz oferty płatnej odbiera też bezpłatną telewizję analogową.


Dom maklerski KBC Securities szacuje, że największa platforma satelitarna w Polsce Cyfrowy Polsat w czwartym kwartale 2012 roku pozyskała około 39 tys. klientów. Według analityków, wzrost ten jest spowodowany przyłączeniem klientów do pakietu Familijnego HD, który kosztuje 39,90 zł miesięcznie. Piotr Janik, szef ekspertów KBC Securities, szacuje, że pakiet Mini HD (za 14,90 zł miesięcznie) pozostał na tym samym poziomie co w trzecim kwartale. Klienci, którzy potencjalnie mogliby być zainteresowani tym pakietem, wybierali bezpłatną naziemną telewizję cyfrową.

Sieci kablowe w 2012 roku mogły stracić ok. 150 tys. klientów. Andrzej Rogowski, prezes Multimediów Polska, powiedział "Dziennikowi Gazecie Prawnej", że odejścia dotyczą głównie małych, lokalnych operatorów. Dodał, że Multimedia zaczęły obserwować powrót do kabla. Podobnie twierdzą UPC Polska czy Vectra.

- Planujemy kampanię informacyjną w prasie i radiu, bezpłatną infolinię informacyjną. Wszystko poprzedzimy badaniami dotyczącymi przygotowania gospodarstw domowych do odbioru naziemnej telewizji - powiedziała "Dziennikowi Gazecie Prawnej" Małgorzata Olszewska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji. W tym roku MAC przeznaczy na te działania 1,1 mln zł. W ubiegłym roku wydało na kampanię informacyjną ok. 2 mln zł.

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: DVB-T | tuner dvb-t | nowa antena dvb-t
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy