Reklama

Wyszukiwarka Microsoftu?

Rynek wyszukiwarek internetowych jest w tej chwili zdominowany poprzez Google. Microsoft chyba dopiero teraz zaczął zdawać sobię sprawę, że użytkownicy sieci nie tylko tworzą dokumenty, maile czy robią zdjęcia, lecz także szukają tych już wykonanych. Firma Billa Gatesa . popełniła kilka błędów - największym było prawdopodobnie zlecenie innej firmie wyszukiwania w MSN, zamiast budowy własnego systemu. Firma Nielsen/Net szacuje, że w USA w marcu 42% stosowało Google, 31% Yahoo, a "tylko" 29% MSN.

Microsoft nie jest z tego zadowolony i chciałby dogonić wywali. Na początek planuje zakupić kilka rozwiązań od podmiotów powiązanych z Yahoo, a następnie wprowadzić inne rozwiązania, jak:

Reklama

1. NewsBot - ma sortować newsy według ważności.

2. BlogBot - ma sortować publikacje Web

3. AnswerBot - ma lepiej odpowiadać na zapytania podane w prostym angielskim.

Ponadto Microsoft chciałby wprowadzić funkcje persoanalizacji. Osoba wpisująca słowo "genesis" otrzymałaby inne wyniki przy szukaniu zespołu muzycznego, a inne przy szukaniu informacji biblijnych.

Co więcej Microsoft zamierza włączyć wyszukiwanie do swojego najnowszego systemu Windows o nazwie kodowej Longhorn, która pojawi się po roku 2006, gdyż w obecnym systemie można zgubić szukany plik w gąszczu katalogów.

Microsoft ma również zaoferować pracownikom organizacji możliwość wyszukania innej osoby zajmującej się podobnym projektem i/lub mogącej posiadać potrzebne informacje.

Dodatkowo planowane są projekty "Rzeczy, które widziałem", aby szybko odnaleźć coś co się ostatnio przeglądało, nie ważne gdzie to jest oraz "rzeczy, które powinienem zobaczyć: - ustalane na podstawie już obejrzanych dokumentów.

Rywale nie zamierzają bezczynnie przyglądać się, jak Microsoft odbiera im udział w rynku. Na przykład Google pracuje nad technologią umożliwiającą spersonalizowane wyszukiwanie za pomocą głosu zamiast klawiatury.

Na razie Microsoft jest daleko w tyle, ale już wielokrotnie pokazywał, że jeżeli uważa jakiś rynek za perspektywiczny to potrafi się na niego wedrzeć, pokonać konkurentów i objąć dominującą pozycję.

Użytkownicy powinni na tym tylko zyskać.

Dowiedz się więcej na temat: google + | yahoo | firma | Google | wyszukiwarka | Microsoft

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje