Microsoft bada fale mózgowe użytkowników

Microsoft stara się pokazać klientom, a w szczególności nabywcom reklam, że wyświetlanie reklam banerowych wewnątrz aplikacji dla systemu Windows 8 jest akceptowane przez użytkowników, a same reklamy są skuteczne. Zespół Microsoft Advertising poinformował o wynikach nowego badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen.

W badaniu nie tylko zadawano pytania na temat reklam, ale także zbadano aktywność mózgu osób, które je oglądały. Badania przeprowadzono z wykorzystaniem metody NeuroFocus, która śledzi elektroencefalogram (EEG) oraz eyetracking, czyli ruchy oczu spoglądających na baner reklamowy. 

Reklama


Natasha Hritzuk, szef zespołu ds badań konsumenta globalnego, opowiada o wynikach badań NeuroFocus Nielsen: "Najbardziej interesującym wynikiem z mojego punktu widzenia jest to, że w przypadku marek reklamowanych w aplikacjach Windows 8 wystąpił tzw. efekt halo. [Oznacza to, że - red.] reklama na Windows 8 wpływa na postrzeganie, że reklamowane marki są bardziej interesujące, innowacyjne i atrakcyjne, ponieważ są prezentowane w nowej, interesującej platformie reklamy. Unikalne podejście do projektowania systemu Windows 8, który sprawia, że aplikacja "wciąga", a jednocześnie jest nieinwazyjna to kluczowy czynnik, który [wpływa na pozytywne postrzeganie reklam - red.].

Kwestia reklam in-app w wielu aplikacjach dla systemu Windows 8 to temat budzący kontrowersje już od początku 2012 roku, kiedy to wspomniane reklamy zostały wprowadzone. Niektórzy użytkownicy twierdzą, że wprowadzenie reklam wewnątrz aplikacji zaburza skupienie uwagi podczas korzystania z aplikacji. Również deweloperzy aplikacji systemu Windows 8, którzy używają reklam w aplikacjach narzekali na ich formę.

Dowiedz się więcej na temat: Microsoft | windows 8 | aplikacja | reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje