Reklama

Imagine Cup 2014 - najlepsze polskie drużyny

Poznaliśmy zwycięzców krajowych finałów Imagine Cup 2014. Nie jedna, ale aż trzy drużyny narodowe będą reprezentowały Polskę podczas światowych półfinałów konkursu Imagine Cup 2014. Power of Vision, We Code For Food i HotHead Balloon. Wśród zwycięskich projektów znalazły się rozwiązania takie jak aplikacja dla osób niepełnosprawnych sterowana ruchami głowy i mimiką twarzy, system pozwalający leczyć przyczyny fobii u pacjentów oraz gra, której akcja toczy się w papierowym świecie bajek.

Podobnie jak w latach ubiegłych, współorganizatorem Imagine Cup w Polsce jest Instytut Wzornictwa Przemysłowego, a honorowy patronat nad imprezą objęło Ministerstwo Gospodarki. Partnerami wydarzenia są firmy: Acer, Billennium, DevCore.NET oraz Nokia. Wśród gości specjalnych tegorocznej edycji znaleźli się: Iwona Wendel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, Jacek Guliński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Michał Boni, Minister Administracji i Cyfryzacji w latach 2011-2013, kandydat do Parlamentu Europejskiego. 

Reklama

- To co cieszy nas jako organizatorów konkursu to fakt, że z każdą edycją poziom prezentowanych projektów jest coraz wyższy. Jesteśmy pod wrażeniem tego, że prace, które możemy oglądać, są dobrze przemyślane zarówno pod kątem użyteczności, jak i biznesowego potencjału. Takie podejście wyjątkowo nas cieszy, ponieważ Imagine Cup to nie tylko konkurs technologiczny - to realna szansa na przekucie dobrych pomysłów w dochodowy biznes, czego przykładem jest firma DevCore - kiedyś uczestnik konkursowych zmagań, a dzisiaj partner Imagine Cup - powiedział Rafał Albin, Dyrektor Działu Nowych Technologii w polskim oddziale Microsoft.

Power of Vision - drużyna narodowa w kategorii World Citizenship

- Niezwykle cieszymy się ze zwycięstwa w kategorii World Citizenship. Zupełnie nie spodziewaliśmy się takiego sukcesu ze względu na to, że wszystkie projekty były na naprawdę wysokim poziomie. Dzisiaj robimy sobie wolne, ale już od jutra zabieramy się do ciężkiej pracy wiedząc, że poziom podczas półfinałów światowych będzie bardzo wysoki. Zdajemy sobie sprawę z kredytu zaufania, jakim zostaliśmy obdarzeni i zrobimy wszystko, aby godnie reprezentować Polskę - powiedział Piotr Wrotny, projektant interfejsu, zespół Power of Vision.

 Rozwiązanie Face Controller, zaproponowane przez zespół Power of Vision z Politechniki Rzeszowskiej, wykorzystuje Kinect for Windows i zostało stworzone z myślą o osobach niepełnosprawnych. Z pomocą aplikacji, użytkownik może kontrolować system przy użyciu ruchów głowy i mimiki twarzy. Dodatkowo aplikacja rozpoznaje mowę, dzięki czemu możliwe jest dyktowanie pojedynczych słów, wyrazów lub całych zdań.

Skład rzeszowskiego zespołu tworzą 4 osoby: Sylwia Perykasza, Norbert Pisz, Daniel Pomianek, Tomasz Pleśniak, które wspierał Tomasz Kapuściński w roli mentora. Projektantem interfejsu był Piotr Wrotny.

We Code For Food - drużyna narodowa w kategorii Innovation

"Startujemy w Imagine Cup już po raz trzeci i za każdym razem jesteśmy bardzo podekscytowani. Kolejny już raz zostaliśmy nagrodzeni i jesteśmy przeszczęśliwi, ale to nie jest nasze ostatnie słowo. Ludzie jeszcze na pewno o nas usłyszą. W kolejnych latach z pewnością będziemy zachęcać naszych młodszych kolegów do startu w Imagine Cup" - powiedział Marek Antoniuk z drużyny We Code For Food.

Phobos, stworzony przez drużynę z Politechniki Białostockiej, to system, który wykorzystując najnowsze technologie wirtualnej rzeczywistości i Microsoft Kinect, potrafi rozpoznać i leczyć przyczyny fobii u pacjentów (m.in. poprzez symulacje przygotowane przez specjalnie przeszkolonych psychoterapeutów).

Drużyna otrzymała również nagrodę specjalną od partnera konkursu, firmy Billennium. Jak co roku było to wyróżnienie nietypowe - tym razem partner konkursu ufundował lot w tunelu aerodynamiczny

HotHead Balloon
- drużyna narodowa w kategorii Games.

"Startując w konkursie, chcieliśmy sprawdzić, jak daleko możemy zajść na ścieżce deweloperskiego ninjutsu. Chcieliśmy także sprawić, aby baśnie braci Grimm i słowiańskie opowiadania stały się znowu bliskie dzieciom. Okazało się, że nie jesteśmy jedyni i to jest fajne, z tego się cieszymy" - powiedział Grzesiek Ziemba z zespołu HotHead Balloon.

Grupa studentów z Wyższej Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie stworzyła grę zatytułowana Lore, przeznaczoną na platformy Windows, Windows Phone i Android. Gra umiejscowiona jest w małym, papierowym królestwie, w którym gracz przejmuje kontrolę nad elementami scenografii, dzięki czemu może usuwać przeszkody lub rozwiązywać zagadki. 

"Rola tego typu wydarzeń jest kluczowa dla budowania innowacyjności polskiej gospodarki, ponieważ ona nie buduje się sama. Konkurs wyłania liderów, wymagając od nich dobrego przygotowania i współpracy. To dla studentów również pierwszy kontakt z rynkiem, pozwalający im zweryfikować pomysły i odpowiednio ukierunkować swoją kreatywność"  - powiedział Michał Boni, były minister administracji i cyfryzacji, kandydat do Parlamentu Europejskiego. "To niezwykle ważne, aby wspierać rozwój kreatywności i rozwój gospodarki opartej na siłach cyfrowych".

Co to jest Imagine Cup?

Imagine Cup to największy na świecie konkurs technologiczny dla studentów. Polscy uczniowie, niezmiennie od 2005 roku odnoszą sukcesy w kolejnych światowych edycjach tego konkursu. Do tej pory aż 23 razy stawali na podium, zdobywając 7 pierwszych miejsc, 9 drugich i 7 trzecich. Wyłonienie zwycięzcy etapu krajowego Imagine Cup 2013 odbyło się 10 kwietnia w siedzibie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.

Zwycięskie zespoły narodowe awansują do półfinałów światowych, które odbędą się w trybie online w maju tego roku. Na początku czerwca, dowiemy się, kto będzie reprezentował Polskę na finałach światowych w Seattle, podczas których zespoły powalczą o nagrody z puli wynoszącej 1 milion USD.

W tym roku organizatorzy Imagine Cup położyli szczególny nacisk na to, aby konkurs dawał studentom jak najwięcej okazji zdobycia nowych kompetencji i doświadczenia wartościowego z punktu widzenia potencjalnych pracodawców. Zarówno w obszarze IT jak i tak zwanych miękkich umiejętności takich jak efektywna komunikacja czy praca w grupie. Jak pokazują prognozy*, w ciągu najbliższej dekady liczba stanowisk, które będą wymagały od kandydatów sprawnego posługiwania się nowymi technologiami, wzrośnie o ponad połowę, do poziomu 77%.


Do ścisłego finału konkursu obok zwycięzców zakwalifikowały się następujące zespoły:

W kategorii Projekty Społeczne:

o   CyberMeds (Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie)

o   LOK-I (Politechnika Rzeszowska)

W kategorii: Innowacje

o   LevelUP (Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych w Warszawie)

o   ScienceSergeants (Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie)

W kategorii Gry:

o   TheSpawners (Politechnika Rzeszowska)

o   Unhandled Exceptions (Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu).


INTERIA.PL/informacje prasowe

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje