Czy Office 365 pomoże branży turystycznej?

Microsoft twierdzi, że Office 365 jest w stanie pomóc polskim biurom turystycznym w tych niepewnych czasach. Gdzie tkwi obiecywany klucz do sukcesu?


Branża turystyczna w szczególny sposób została dotknięta przez kryzys ekonomiczny, a konsekwencje tego odczuły setki turystów. Tym bardziej istotna wydaje się szczególna kontrola kosztów oraz przemyślane inwestycje, które pozwolą przede wszystkim zwiększyć wydajność firmy. Jedno z polskich biur podróży - Grecos Travel stanęło przed wyborem rozwiązania, które pozwoliłoby odpowiedzieć na zwiększone zainteresowanie ofertą firmy oraz realizację strategii dynamicznego wzrostu. - W rezultacie oceny możliwych rozwiązań, wybraliśmy usługi Office 365. Nie tylko dlatego, że pochodzą od godnego zaufania dużego dostawcy, ale także z powodu atrakcyjności kosztowej. Nie bez znaczenia była dla nas również poziom bezpieczeństwa danych oraz gwarancja aktualizacji aplikacji do najnowszej dostępnej wersji - - mówi Wojciech Skoczyński, prezes Grecos Holiday.

Grecos Holiday potrzebowało nowoczesnych rozwiązań, które są dostosowane do wymogów dzisiejszego rynku i oczekiwań współczesnych klientów, a jednocześnie pozwolą pracownikom pracować sprawniej i efektywniej. Rozwój Grecos Holiday pokazał, że wykorzystywane do tej pory rozwiązania IT były niewystarczające. Zarząd Grecos Holiday, po konsultacjach z inżynierami IT z Supremo Sp. z o.o., podjął decyzję o wdrożeniu rozwiązania Microsoft Office 365. Plany wdrożenia nowej platformy komunikacyjnej zostały przyjęte przez pracowników Grecos Holiday z ulgą - hostowana poczta elektroniczna działała bowiem bardzo wolno, a serwer plików oparty na rozwiązaniach Open Source był dostępny tylko wewnątrz firmy.

- Mówmy otwarcie - cierpieliśmy z powodu niewystarczającej produktywności. Tylko w Polsce współpracujemy z kilkuset agentami, którzy są nastawieni na elastyczność i profesjonalną oraz kompleksową obsługę. Branża turystyczna jest w Polsce bardzo zróżnicowana, a konkurencja w naszym segmencie rynku jest wyjątkowo silna. Wzrost naszej wydajności jest dla nas priorytetem, a usprawnienie komunikacji i współpracy dzięki usługom Office 365 jest ważnym elementem realizacji tej strategii - dodaje Wojciech Skoczyński, prezes Grecos Holiday.

Reklama

Do kontaktów z klientami i kontrahentami w Grecos Holiday wykorzystywana jest poczta elektroniczna o pojemności 25 GB, w ramach usługi Microsoft Exchange Online. Bardzo ważny jest także dostęp do firmowej skrzynki pocztowej z dowolnego komputera przez stronę WWW lub każdego innego urządzenia z programem ActiveSync, np. smartfona lub tabletu. W sytuacji podróży, przebywania poza biurem jest to udogodnienie nie do przecenienia, a jednocześnie pozytywnie wpływa na ciągłość pracy. Pracownicy mogą także korzystać z rozwiązania Lync Online, które służy do błyskawicznej wymiany informacji w bezpiecznym biznesowym komunikatorze. Lync umożliwia ponadto wspólną pracę nad dokumentem oraz udostępnianie monitorów, co ma istotne znaczenie szczególnie, kiedy poszczególni pracownicy znajdują się w różnych, często bardzo oddalonych geograficznie lokalizacjach.

Z uwagi na charakter prowadzonej działalności adresy firmowe Grecos Travel są dostępne publicznie, a to pociąga za sobą konieczność szczególnej ochrony przed wirusami oraz spamem. Usługa Microsoft Exchange Online idealnie odpowiada na te potrzeby, pozwalając na własną konfigurację filtra antyspamowego. Z drugiej zaś strony firma musi szczególnie dbać o bezpieczeństwo zgromadzonych danych. Dzięki pracy w oparciu o chmurowe rozwiązanie Office 365, Grecos Holiday pozostaje właścicielem zgromadzonych danych, które są chronione przy użyciu najnowszych technologii i międzynarodowych norm, a ponadto nie są skanowane w celach reklamowych. Nie bez znaczenia pozostaje też zagwarantowana wysoka dostępność usługi na poziomie 99,9% i wykonywanie kopii zapasowych w trybie ciągłym. 

- W przypadku pożaru lub innego nagłego zdarzenia losowego nie ma ryzyka przerwania ciągłości biznesowej. Dokonujemy zakupu nowych komputerów i otrzymujemy natychmiastowy dostęp do naszych danych, bez potrzeby czasochłonnych instalacji. Dla działalności usługowej, w której przewagę uzyskuje się często właśnie dzięki sprawnej i szybkiej komunikacji i obsłudze klienta ma to kluczowe znaczenie - powiedział Wojciech Skoczyński, prezes Grecos Holiday.

Wdrożenie pakietu Office 365 zmieniło także sposób zarządzania czasem w firmie. Łatwe udostępnianie kalendarza i kontaktów usprawniło komunikację i współpracę pracowników - teraz mogą oni dopasowywać terminy spotkań do widocznych dla innych kalendarzy i dysponować funkcją pracy grupowej. Z kolei dla przełożonych dostępne są wszystkie informacje zgromadzone przez pracowników (np. kontakty, kalendarze, zadania), dzięki czemu mogą oni planować i nadzorować pracę swoich podwładnych. 

- Biznesie niezwykle ważne jest zaufanie do partnera. W tym przypadku zostało ono zbudowane na naszych wieloletnich doświadczeniach z firmą Microsoft. Zalety rozwiązania w chmurze są oczywiste, jednak wielu przedsiębiorców ma obawy związane z utratą kontroli nad przetwarzaniem danych. Cieszy mnie świadomość zarządu Grecos Holiday w zakresie bezpieczeństwa - serwery Microsoft Office 365 są zabezpieczone i zarządzane przez wysokiej klasy specjalistów, a poziom tych zabezpieczeń u wyspecjalizowanego dostawcy jest zwyczajnie niedostępny dla większości firm MŚP - podsumowuje Michał Peksa, prezes Supremo Sp. z o.o, partnera wdrożenia.

Informacja prasowa/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Windows
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy