Apple nowym Microsoftem?

Potencjalna antymonopolowa sprawa w biznesowych praktykach Apple przypomina dochodzenie, które ostatecznie doprowadziło Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych do antymonopolowego procesu przeciwko Microsoftowi. Czy to oznacza, że Apple staje się nowym Microsoftem?

Zarówno Federalna Komisja Handlu, jak i Dapartament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych wierzą w rozwiązanie sprawy antmonopolowych praktyk Apple i zniesienie zakazu wykorzystywania narzędzi konkurencji do rozwoju oprogramowania iPhone i iPad.

W obydwu agencjach mówi się o walce przeciwko działaniom w sprawie, w których prowadzone jest dochodzenie zgodnie z kilkoma raportami, w tym artykułami z "New York Times" oraz "Wall Street Journal". Ostatni informuje, że Federalna Komisja Handlu może sprawdzić, czy Apple niesprawiedliwie blokuje możliwości reklamy sieci komórkowych, konkurujących z ich własną siecią reklam iAd.

Reklama

W prasie mogliśmy przeczytać: "Nowy, nieprzystępny język aplikacji do przekazywania danych analitycznych może zapobiec reklamie sieci mogącej być skutecznym celem drobnych ogłoszeń, potencjalnie dodawanych przez Apple w serwisie reklamowym iAd. Jeden z twórców reklamy powiedział, że skontaktował się kilka tygodni temu z urzędnikiem FTC, który chciał rozmawiać na temat mobilnej reklamy przemysłowej, zgody Apple i skutków, jakie miałyby odnieść firmy wykonujące."

Wracając do roku 1990, antymonopolowa sprawa, zainicjowana przez Departament Sprawiedliwości, oskarżała Microsoft o używanie swojej dominacji na rynku, która niesprawiedliwie szkodziła konkurencji. Według niektórych dokładnie to samo robi Apple, nie pozwalając na wykorzystywanie narzędzi do rozwoju aplikacji dla iPhona i iPada innych niż Apple.

PCArena.pl
Dowiedz się więcej na temat: sprawiedliwość | dochodzenie | handel | reklamy | Apple
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy