12 kwietnia - chmura Microsoftu w Polsce

Usługi Microsoft oparte na hostingu oprogramowania zwiększającego wydajność pracy firm są już dostępne w Stanach Zjednoczonych i krajach Europy Zachodniej. Polska i inne rynki Europy Środkowowschodniej dołączą do nich 12 kwietnia.

Microsoft Business Productivity Online Standard Suite (BPOS) jest pierwszym elementem strategii przechodzenia z oprogramowaniem do środowiska wirtualnego, całkowicie opartego na chmurze.

Już 12 kwietnia chmura Microsoft nad polskimi przedsiębiorstwami obejmie cztery produkty:

- Exchange Online, umożliwiający pracownikom dostęp do wolnej od spamu i wirusów poczty, kalendarzy i kontaktów;

- SharePoint Online, pozwalający na współużytkowanie dokumentów, danych, kontaktów, kalendarzy i zadań w pojedynczej lokalizacji;

- Live Meeting, umożliwiający organizację spotkań w czasie rzeczywistym z pełnym przepływem danych, obrazu i dźwięku;

Reklama

- Office Communications Online, zapewniający komunikację pomiędzy pracownikami w firmie oraz transfer plików.

Usługi te będą dostępne zdalnie z wszystkich komputerów nimi objętych. Dodatkowo, Exchange Online umożliwia pełną integrację z urządzeniami mobilnymi pracującymi na systemie Windows Mobile 6 lub wyższym. Umieszczenie tych platform w chmurze powoduje, że po stronie osób korzystających z chmury nie ma potrzeby ich zakupu, instalowania oraz szkolenia personelu. Jedyny koszt to abonament dostępności do chmury.

- W miarę korzystania z naszej oferty BPOS, firmy dostrzegą jej wpływ na redukcję kosztów działania firmy - powiedział Radosław Ochotny z polskiego oddziału firmy Microsoft, odpowiedzialny za rozwój platformy BPOS w Polsce. - Koszty podróży spadną do minimum, ponieważ większość spotkań będzie można organizować w chmurze, zdalnie, nie ruszając się z biura. Spadną także koszty utrzymywania struktury informatycznej. Z drugiej strony, poprawi się komunikacja wewnętrzna w firmie, jak również efektywność korzystania z posiadanych zasobów. To z kolei ma bezpośredni związek z poprawą wydajności pracy pracowników - dodał.

Wdrażając BPOS użytkownik decyduje, które usługi mają być dostarczane z chmury, a jakie zainstalowane lokalnie. Korzystanie z chmury wymaga zapewnienia stałego dostępu do niej. Wskaźnik bezawaryjnego działania usług online prowadzonych przez Microsoft wynosi 99,9 procent i zawsze jest gwarantowany w umowie o poziomie usług.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: firmy | Chmura | Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy