Reklama

YouTube rzuca wyzwanie TikTok

Należący do koncernu Google, YouTube pozazdrościł popularności aplikacji TikTok i zapowiada jej własny odpowiednik o nazwie „Shorts”.

TikTok powstał kilka lata temu w Chinach z inicjatywy chińskiego giganta ByteDance. Ciesząca się ogromną popularnością aplikacja umożliwia publikację 15-sekundowego materiału wideo, zazwyczaj połączonego z odpowiednio dobraną ścieżką dźwiękową. Najpopularniejsze filmiki - dzięki umiejętnemu montażowi - łączą obraz z dźwiękiem, aby w 15 sekundach przekazać krótką historię lub zabawną treść.

Reklama

Short ma łączyć te wszystkie cechy. Ma to być specjalne narzędzie umożliwiające tworzenie krótkich materiałów wideo i zamieszczanie ich w serwisie. Jako tło muzyczne, użytkownicy będą mogli wybierać spośród wielu licencjonowanych utworów muzycznych z istniejącego katalogu utworów YouTube. Ma to stanowić dużą przewagę względem chińskiego odpowiednika. W przeciwieństwie jednak do niego, Shorts nie ma być osobną aplikacją, a tworem bezpośrednio zintegrowanym z portalem YouTube.

YouTube nie jest zresztą jedynym chcącym skopiować ten pomysł. Jakiś czas temu swoich sił próbował Facebook, tworząc konkurencyjną aplikację Lasso. Niestety na wersji testowej się skończyło.

Dowiedz się więcej na temat: youtube | TikTok | aplikacja | młodzież

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje