Reklama

UberX z przesłoną - specjalne kursy Ubera

Uber wprowadza nowy produkt - UberX z Przesłoną, oferujący przejazd ze specjalną osłoną oddzielającą pasażera i kierowcę. Dodatkowo, aplikacja weryfikuje kierowców pod kątem odpowiedniego zakrywania twarzy.

Powrót do normalności dla większości Polaków oznacza przemieszczanie się po mieście, zarówno w celach zawodowych i jak i prywatnych. Dla wszystkich, którzy poszukują bezpiecznych form transportu Uber uruchomił dodatkowy produkt na swojej platformie. Każdy, kto zamówi UberX z Przesłoną, odbędzie przejazd autem wyposażonym w specjalny ekran oddzielający pasażera i kierowcę. Nowa usługa dostępna jest w cenie najbardziej ekonomicznej z dotychczasowej opcji - UberX.

Reklama

Aby jak najwięcej osób mogło skorzystać z tej usługi, firma już w maju zaczęła dostarczać kierowcom w całym kraju wspomniane przesłony. Uber zainwestował w Polsce ponad 1 milion złotych w środki bezpieczeństwa, przeznaczając je w całości dla polskich przedsiębiorców, m.in producentów przesłon, środków odkażających czy maseczek.

W trosce o bezpieczeństwo zarówno pasażerów jak i kierowców, w aplikacji pojawiły się wytyczne oraz kroki, które należy podjąć aby bezpiecznie rozpocząć przejazd.

Pełna lista zmian wprowadzonych na rzecz poprawy bezpieczeństwa przejazdów:

●      Udostępnienie przesłon ochronnych dla kierowców. Pierwsza partia przesłon została rozdystrybuowana w ubiegłym miesiącu. Uber planuje udostępnić przesłony większości aktywnych kierowców we wszystkich miastach w Polsce, na wszystkich produktach (UberX, Select, Black) do końca czerwca.

●      Technologia weryfikacji: Przed zalogowaniem na platformę kierowca musi zrobić sobie selfie, następnie aplikacja weryfikuje czy posiada on odpowiednio zasłonięte usta oraz nos. Jeśli wynik jest negatywny, kierowca nie może wykonywać przejazdów.

●      Instrukcje bezpieczeństwa (dołączone do przesłon) edukujące i przypominające wszystkim użytkownikom o wytycznych z zakresu bezpieczeństwa.

●      Lista wytycznych dla kierowców i dostawców.

●      Lista wytycznych dla pasażerów.

●      Zwrot kosztów za zakup środków ochrony osobistej dla każdego kierowcy i dostawcy.

●      Nowa polityka anulowania przejazdu: kierowcy otrzymają możliwość bezkosztowego anulowania przejazdu, jeżeli pasażer nie będzie posiadał maski. Analogiczne rozwiązanie zyskają pasażerowie. Decyzja o odwołaniu przejazdu musi być podyktowana względami bezpieczeństwa. Kodeks zabrania dyskryminacji kogokolwiek ze względu na rasę czy kraj pochodzenia.

●      Nowy system informacji zwrotnej dot. zdrowia i higieny: pasażerowie oraz kierowcy w ramach aplikacji będą proszeni o potwierdzenie stosowania się do zasad bezpieczeństwa i higieny. Naruszenia tych norm będą groziły utratą dostępu do aplikacji.

Materiały edukacyjne WHO: Na podstawie konsultacji ze Światową Organizacją Zdrowia, Uber przygotował materiały edukacyjne dotyczące przejazdów współdzielonych i dostaw jedzenia. Informacje te są udostępniane pasażerom, kierowcom, kurierom i restauracjom. Posłużą również jako podstawa do produkcji filmów edukacyjnych, dostępnych z poziomu aplikacji.

Dowiedz się więcej na temat: uber

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje