Twitter pozwalał na kierowanie reklam do neonazistów i innych grup ekstremistycznych

Twitter nie robi wystarczająco dużo, aby oczyścić swoją platformę z mowy nienawiści. Okazuje się, iż w serwisie dało się kierować reklamy stricte do grup wyznających ekstremistyczne poglądy.

Twitter przeprosił za lukę w swoim regulaminie, która pozwalała zainteresowanym kierować reklamy przeznaczone dla grup z ekstremistycznymi poglądami. Wyszukiwane przez reklamodawców hasła, to między innymi "transfobiczny", "anty-gej" oraz inne hasła związane z białą supremacją.

W oświadczeniu dla serwisu BBC Twitter poinformował, iż naprawił problem i podobne działania nie będą już możliwe na platformie społecznościowej. Regulamin oraz zasady mają być także aktualizowane na bieżąco.

To nie pierwszy raz, kiedy Twitter spotyka się z krytyką ze strony aktywistów oraz użytkowników. 

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Twitter
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy