Reklama

Technologia jest kobietą

Wygląd najważniejszy

Reklama

W ofercie Motoroli są komórki w modnych kolorach: czarne, różowe i niebieskie, limitowane serie mają obudowę w kolorze złotym albo wysadzaną kryształami. - Nie chcemy decydować, co się komu ma podobać - mówi Nowaczkiewicz. Jednak niektóre komórki wzbudzają szczególne zainteresowanie pań. Model PEBL ma delikatny zaokrąglony kształt inspirowany wypolerowanym przez wodę kamieniem, jego wykończenie jest matowe, przyjemne w dotyku, a klapka otwiera się automatycznie po delikatnym dotknięciu kciukiem.

Motorola wspólnie z producentem odzieży sportowej Burton zaprojektowała też damską czapkę na narty z wbudowaną bezprzewodową komunikacją z komórką.

Z kolei Alcatel wpadł na pomysł, by w telefonach na bazie klapek umieścić lusterko. Tak zmodyfikowany design dodaje komórce elegancji i sprawia, że zaczyna być ona odpowiednikiem biżuterii. - Telefon dla kobiet ma być modnym dodatkiem. Ma przyciągać uwagę. Z założenia są one wypuszczane w seriach limitowanych, aby kobieta mogła czuć się kimś wyjątkowym, oryginalnym - dodaje Paweł Dwornik.

Z okazji Dnia Kobiet Alcatel wspólnie z magazynem Elle przygotował dla Polek bardzo kobiecą komórkę. Ma ona być nie tylko wysokiej klasy telefonem, ale także unikalnym dodatkiem.

W 2003 roku projektant mody Julien MacDonald stworzył ekskluzywne torby do notebooka w kolorach bieli, fuksji i czerni, dzięki temu używane przez panie komputery przenośne stają się bardziej stylowe i osobiste. Firmy Intel i Toray Ultrasuede wspólnie stworzyły notebooki, które mają być nie tylko bardzo użytecznym sprzętem, ale również modnym i miłym w dotyku gadżetem nowoczesnej kobiety. Mają cieszyć oczy i zachęcać do częstszego korzystania z jego pomocy.

Inaczej, nie gorzej

- Kobiety wcale nie uczą się obsługi komputera wolniej czy gorzej - mówi Wojciech Krużel z firmy "Omni training and consulting", prowadzący kursy komputerowe dla kobiet w ramach "Systemu wsparcia kobiet na małopolskim rynku pracy". Potrzebują jednak więcej cierpliwości i ciepłego podejścia ze strony prowadzącego. Zwracają uwagę na inne szczegóły, zadają specyficzne pytania, niezbyt kłopotliwe, ale wymagające odpowiedzi w obrazowej formie. Na początku zwykle problemem jest chwytanie myszki, która płata figle, panie wymyślają wiele innowacyjnych metod by temu zapobiec.

Zachęcaniu dziewcząt do zajęcia się informatyką ma służyć konkurs "Diversity" (po polsku różnorodność) organizowany przez Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie. - Celem tego projektu jest zachęcanie młodzieży, a zwłaszcza dziewcząt, do wyboru studiów związanych z informatyką. Motorola postanowiła pokazać, że w rzeczywistości zawód informatyka nie jest uzależniony od płci, ale od fascynacji pracą i równymi szansami rozwoju zawodowego, że informatyka jest dla wszystkich, a zróżnicowane zespoły pracują efektywniej.

Ewa Pawełczyk

Dowiedz się więcej na temat: przyjazne | volvo | wygląd | komórki | informatyka | firmy | technologia

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje