Talk’N’Roll - kim jest geek?

We wtorek, 26 września, w krakowskim muzeum Manggha gościła konferencja Talk’N’Roll - wyjątkowe wydarzenie tworzone przez geeków i dla nich też dedykowane. Trzynastu prelegentów odpowiadało na pytania, którym na co dzień nie poświęcamy zbyt wiele czasu. Czy Nikola Tesla był geekiem i kim właściwie są geekowie? Czy za 100 lat loty na Marsa będą codziennością, czy też nadal będziemy tkwić w korkach? Jak zaangażowanie geeków przełożyć na projekty służące społeczeństwu? Jak sztuczna inteligencja zmieni przyszłość?

Obecnie geeków postrzega się jako oderwanych od rzeczywistości pasjonatów i ekspertów, przede wszystkim z zakresu nowych technologii. Organizatorzy konferencji obrali sobie jednak za cel odczarowanie stereotypu przyklejonego do ekranu specjalisty IT. Postanowili pokazać, że z programowania, informatyki i zaawansowanych technologii, można czerpać inspiracje do tworzenia ciekawych oraz ambitnych projektów, wykraczających daleko poza ramy tych dziedzin.

Trzecia edycja konferencji Talk’N’Roll po raz pierwszy została otwarta dla wszystkich chętnych. Zainteresowanie przerosło oczekiwania organizatorów. Już na dwa tygodnie przed wydarzeniem, wszystkie miejsca były zarezerwowane, a kilkadziesiąt osób zapisało się nawet na listę rezerwową. Ostatecznie w wydarzeniu wzięło udział około 250 uczestników.

Reklama

Każdą z trzech edycji Talk’N’Roll tworzyli i organizowali pracownicy Sabre, skupieni w społeczności o tej samej nazwie. Tworzy ją około 30 osób, pracujących na co dzień jako programiści, testerzy, project menedżerowie i pracownicy administracji. Głównym organizatorem, koordynatorem, pomysłodawcą, a w tym roku także i mówcą, jest Michał Winkler, Senior Software Development Manager w dziale Customer Profiles.

Zebrani goście wysłuchali prelekcji, przygotowanych przez przedstawicieli różnych dziedzin. W czasie pierwszej sesji, Piotr Prokopowicz mówił o zarządzaniu pokoleniem millenialsów, Pramod Jain o podróży przez świat IT, a Anna i Maciej Ryś o tym, jak swoją inicjatywą SMOGATHON próbują ratować świat. Drugą sesję otworzył Oskar Skibski, opowiadając, dlaczego jego praca polega na łączeniu kropek i co z niej wynika. Michał Winkler poruszył natomiast temat transportu przyszłości. Panel zakończył się wystąpieniem gościa specjalnego - Roberta Korzeniowskiego, który podzielił się historią swojego marszu przez życie, opowiadając o motywacji, jaką znajdował w porażkach i wyzwaniach, z którymi przyszło mu się mierzyć.

Trzecia sesja rozpoczęła się od tematu konfliktów w miejscu pracy, zaprezentowanego przez Katarzynę Jurczak. Dawid Ostręga z kolei udowadniał, że geekowie sprawdzają się nawet w sporcie. Na koniec panelu Julio Cesar Fort poruszył problem militaryzacji cyberprzestrzeni, dotykający nas wszystkich.

Pierwsza prelekcja ostatniej sesji była poświęcona najważniejszej rzeczy na świecie, którą według Mariana Mroza jest czas. Kolejna, prowadzona przez Daniela Slavetskiego, dotyczyła interakcji człowieka ze sztuczną inteligencją. Konferencję zamknęło wystąpienie Sindhuji Sankaran, która mówiła o zrozumieniu współczesnego społeczeństwa.

Wydarzenie uświetniły występy nietuzinkowych muzyków. Perkusista Kuba Wolanin grał na wyjątkowo oryginalnym instrumencie - handpan - który składa się z dwóch połączonych półkul. Dzień pełen inspiracji zakończył się występem Recykling Band - zespołu, który swoją muzykę tworzy na instrumentach, wykonanych ze zużytych przedmiotów, pustych butelek czy części rowerowych.

 

Informacja prasowa/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: geek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy