Reklama

Szare eminencje Microsoftu

6. Jean-Philippe Courtois

Reklama

Jean-Philippe, z pochodzenia Francuz, pracuje w Microsofcie od 1984 roku, co wśród ścisłego kierownictwa firmy daje mu drugą - po Ballmerze - pozycję pod względem stażu pracy. Jean-Philippe Courtois odpowiada za sprzedaż i - częściowo - marketing produktów Microsoftu poza Stanami Zjednoczonymi.

W praktyce oznacza to, że od jego decyzji zależy około 60 proc. dochodów firmy. Do istotnych sukcesów Jeana należy zwieńczone sukcesem przeprowadzenie Microsoftu - wspólnie z Bradem Smithem - przez trudny okres, związany m.in. z polityczno-prawnymi problemami na rynku europejskim.

7. Eric Rudder

Eric Rudder rozpoczął swoją karierę jako techniczny doradca Billa Gatesa. Stanowisko to stało się podstawą do późniejszego awansu. Eric objął kierownictwo dużego zespołu zajmującego się aplikacjami serwerowymi i narzędziami programistycznymi jednak jego styl przywództwa wywołał w firmie krytykę.

Od 2005 roku Eric ponownie zajął stanowisko doradcy technicznego. W jego przypadku nie była to jednak degradacja - powrót na stare stanowisko wiązał się z nowymi zadaniami. Eric od 6 lat kieruje zespołem tworzącym tajne, przyszłościowe produkty. Poznanie planów tego zespołu to jak spojrzenie w przyszłość - ludzie podlegający Erikowi pracują nad pomysłami i rozwiązaniami, które zobaczymy dopiero za kilka lat. Eric Rudder jest zarazem jedynym menedżerem, który odpowiadając wyłącznie za kwestie techniczne, należy do ścisłego kierownictwa firmy.

8. Don Mattrick

Niezależnie od rozbieżnych opinii, do jakich urządzeń należy przyszłość cyfrowej rozrywki, Don Mattrick odpowiada obecnie za jedno z najważniejszych - Xboksa i wszystko, co z nim związane. Don dołączył do Microsoftu w 2007 roku po opuszczeniu firmy EA. Poza Xboksem podlega mu telewizja interaktywna i platforma Zune. Jego największym sukcesem jest zainspirowanie prac nad Kinectem - kontrolerem opartym na kamerach śledzących ruchy użytkownika - i udane wprowadzenie tego produktu na rynek.

9. Ron Markezich

Ron nie należy do ścisłego kierownictwa, odpowiada jednak za krytyczny dla sukcesu finansowego firmy dział. Do jego zadań należy łączenie sprzedaży aplikacji z dodatkowymi, płatnymi serwisami i uruchamianie kolejnych usług Microsoftu w chmurze. Od 2005 roku zespół podległy Ronowi prowadzi - we współpracy z firmą Energizer - prace nad nową formą sprzedaży aplikacji.

Dalekosiężnym, strategicznym celem Microsoftu jest zaniechanie sprzedaży oprogramowania w tradycyjny sposób i zastąpienie tego modelu udostępnianiem i obsługą różnorodnych usług online.

10. Satya Nadella

Satya rozpoczął swoją karierę w Microsofcie w 1992 roku. Początkowo był członkiem zespołu tworzącego aplikacje przeznaczone dla klientów biznesowych, jednak potem powierzono mu znacznie ważniejsze zadanie. Satya odpowiada za wyszukiwarkę Bing oraz platformę MSN - usługi kluczowe pod względem budowania pozycji firmy na rynku reklam.

Bing nie jest na razie dochodowy - według różnych szacunków Microsoft w każdym kwartale dokłada do niego setki milionów dolarów (prawdopodobnie 11 miliardów w ciągu pięciu lat). Jest to najbardziej jaskrawy przykład determinacji firmy, by - mimo ogromnych kosztów - wywierać stałą presję na swojego konkurenta w tym sektorze - Google. Strategia ta wydaje się przynosić sukcesy - udział Binga w globalnym rynku wyszukiwarek powoli, ale systematycznie rośnie.

Łukasz Michalik

Źródło: http://vbeta.pl

vbeta

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Redmond | Microsoft

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje