Sprzedaż tabletów systematycznie spada

Według najnowszych badań IDC, sprzedaż tabletów znów zmalała względem poprzedniego roku.

W minionym kwartale, tablety sprzedawały się o 15 proc. gorzej niż w analogicznym okresie rok temu. Co istotne, tendencja spadkowa utrzymuje się już od 2014 roku i nic nie wskazuje na to, aby statystyki miały ulec zmianie. Tracą nawet najwięksi giganci, tacy jak Apple czy Samsung. 

Apple w tym roku sprzedało o 6,3 proc. mniej tabletów niż w ubiegłym, a Samsung aż o 19,3 proc. mniej. Są jednak też producenci, którzy zyskali, mimo niekorzystnej sytuacji całej branży. Mowa o Amazonie i Huaweiu. Ta pierwsza firma zanotowała wzrost sprzedaży o 320 proc., a druga o ponad 28 proc.

Reklama

Nie chcesz, aby zaskoczył cię dzisiaj deszcz? Pobierz darmową aplikację Weź parasol

Dlaczego tak to wygląda? Bez dwóch zdań z powodu smartfonów. To one, wraz z rosnącymi wyświetlaczami i mocą obliczeniową, przyciągają do siebie użytkowników. Tablet staje się coraz mniej potrzebny. Co więcej, w ich upadku pomagają także laptopy, które z roku na rok stają się coraz cieńsze i bardziej mobilne.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Tablet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy