Soundbary stają się coraz popularniejsze w Polsce

Dane firmy badawczej Futuresource Consulting za 2018 rok potwierdzają, że soundbary Samsung są numerem jeden pod względem sprzedaży na świecie. W Polsce firma radzi sobie równie dobrze. Dane GfK za okres styczeń – sierpień br. dają firmie ponad 30 procentowy udział w polskim rynku zarówno pod względem ilościowym, jak i wartościowym.

Wzrost popularności soundbarów jest efektem swoistej dojrzałości rynku. Takie podejście odzwierciedlają dane. W Polsce w okresie od stycznia do sierpnia br. wzrost ilościowy wyniósł 30,9 proc., a wartościowy - 38,0 proc w porównaniu rok do roku. 

Użytkownicy są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb i widzą sens oraz korzyści wynikające z posiadania takiego urządzenia. Inwestycja w dobrej klasy telewizor, najczęściej z dużym ekranem (55 cali i więcej) i wysoką rozdzielczością 4K lub nawet 8K, pozwala odkryć, że oglądanie filmów w domu może być świetnym przeżyciem. To rozbudza apetyt na więcej. Decydując się na zakup soundbara widzowie mogą liczyć na prawdziwie kinowe wrażenia i dźwięk przestrzenny we własnym salonie. Poza tym bezprzewodowe soundbary z powodzeniem zastępują zestawy kina domowego, a przy tym ich instalacja jest szybka, łatwa i nie wymaga ingerencji w domową przestrzeń.

Reklama

W 2018 roku Samsung był globalnym numerem jeden, zarówno w ujęciu ilościowym - 16,7 proc., jak i wartościowym - 20,8 proc. w sprzedaży soundbarów. W zeszłym roku firma - wraz z modelem N650 - zrobiła ukłon w stronę graczy. Był to pierwszy model, który oferował dedykowany Tryb Gry, odpowiedzialny za optymalizację dźwięku w grach. Rozwiązanie okazało się strzałem w dziesiątkę, dlatego znajdziemy je również w wybranych tegorocznych modelach. Tegoroczna linia soundbarów obejmujące cztery modele - Q60R, Q70R, Q80R i Q90R, które powstały w wyniku współpracy firm Samsung i Harman Kardon.

Jedną z nowości w opisywanych soundbarach jest Funkcja adaptacji dźwięku, która odpowiada za analizę treści odtwarzanej na ekranie telewizora i regulację dźwięku, tak aby uzyskać idealne brzmienie dla każdej sceny. W praktyce, nawet przy niskim poziomie dźwięku (10 lub mniej), żaden dialog bohaterów nie umknie naszej uwadze - twierdzi producent.

INTERIA/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: soundbar | kino domowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy