Sony uruchomi technologię 360 Reality Audio

Japoński producent przygotowuje się do uruchomienia nowej technologii dźwiękowej – 360 Reality Audio. Nagrania trafią do serwisów streamingowych takich, jak Amazon Music, Deezer, TIDAL oraz Nugs.

Technologia Sony 360 Reality Audio wykorzystuje dźwięk przestrzenny, który pozwala użytkownikom na lepsze wrażenia odsłuchowe - szczególnie tyczy się to gatunków muzycznych, które wykorzystują wiele instrumentów lub ludzkich głosów. Cały projekt został stworzony przy współpracy z największymi wytwórniami muzycznymi na świecie. Już niedługo Sony opublikuje także oficjalną specyfikację swojego pomysłu.

Co najlepsze, wrażenia związane z technologią 360 Reality Audio można będzie uzyskać na słuchawkach większości producentów - nie tworzy to więc obaw o kompatybilność oraz ekskluzywną rezerwację pomysłu dla najdroższych modeli słuchawek.

Reklama

W przyszłości Sony chce dostarczyć swój standard do jak największej ilości osób. 

Kompatybilne materiały

W najbliższych tygodniach katalog nagrań 360 Reality Audio będzie liczył około 1000 utworów z wytwórni Sony Music Entertainment, Universal Music Group i Warner Music Group. W grupie tej znajdzie się zarówno muzyka czołowych współczesnych artystów, jak i ponadczasowych klasyków. Oferta obejmie też ponad 100 koncertowych nagrań takich wykonawców, jak CHARLI XCX i Kodaline. Utrwalono je we współpracy z wybranymi klubami i salami sieci Live Nation.

Współpracujące urządzenia

Odpowiednie warunki do słuchania nagrań 360 Reality Audio zapewnią początkowo słuchawki i głośniki bezprzewodowe.

·         Słuchawki: wrażenia dźwiękowe 360 Reality Audio można uzyskać w słuchawkach większości producentów, o ile są one połączone ze smartfonem Android™/iOS z zainstalowaną aplikacją partnerskiego serwisu streamingowego. W momencie premiery nowy format zostanie udostępniony użytkownikom serwisów Deezer, nugs.net i TIDAL. 

W przypadku użycia wybranych[3] słuchawek Sony i aplikacji "Sony | Headphones Connect" będzie można ponadto uzyskać wszechogarniającą przestrzeń dźwiękową o właściwościach dostosowanych do indywidualnych cech słuchacza. Ta oparta na specjalnym algorytmie Sony, unikatowa aplikacja analizuje właściwości słuchu użytkownika na podstawie rozmiarów ucha.

·         Głośniki: wymagany jest system głośnikowy z dekoderem formatu muzycznego 360 Reality Audio, wieloma jednostkami głośnikowymi i technologią przetwarzania sygnału. Do odtwarzania kompatybilnych utworów z serwisu Amazon Music HD należy używać urządzeń Echo Studio.

Aby umożliwić wykorzystanie formatu 360 Reality Audio w szerokim wachlarzu przyszłych połączonych urządzeń, Sony współpracuje ponadto z dostawcami platform i chipsetów.

·         Amazon Alexa

·         Google Chromecast built-in

·         Chipsety produkowane przez firmy Media Tek Inc., NXP Semiconductors N.V. i Qualcomm Technologies International Ltd.

Tworzenie treści

Sony we współpracy z siecią Live Nation, Sony Music Entertainment, Universal Music Group i Warner Music Group zamierza w 2020 r. rozwinąć ofertę nagrań 360 Reality Audio. Aby stworzyć warunki do produkcji treści w nowym formacie, Sony współpracuje z różnymi studiami nagraniowymi. Aktualnie w projekcie uczestniczą studia Battery Studios, Chiller Sound i Live Nation Content Studio z USA oraz The Crypt Studio z Wielkiej Brytanii. Z upływem czasu lista ta będzie się powiększać.

Format muzyczny 360 Reality Audio

Nowy format opracowano we współpracy z instytutem Fraunhofer IIS, wchodzącym w skład jednej z największej europejskich organizacji wspierających badania stosowane. Będzie on zgodny z międzynarodowym, otwartym standardem dźwięku MPEG-H 3D Audio i zoptymalizowany do strumieniowej transmisji muzyki. Występując w roli licencjodawców, Sony i Fraunhofer IIS zamierzają kontynuować prace nad dalszym rozwojem biblioteki treści, bazy współpracujących serwisów oraz kompatybilnych urządzeń audio.


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy