Reklama

Skype kontra Skype for Business - czy warto płacić za dodatkową usługę?

Jakie są różnice pomiędzy Skype a Skype for Business? Czy warto korzystać z tego drugiego, a jeśli tak, to w jakich sytuacjach, i ile to kosztuje.

Rozwiązania Skype for Business i Skype posiadają identyczny logotyp, kolorystykę i nieco podobne narzędzia komunikacyjne. Należy jednak pamiętać, że pod nazwą Skype for Business kryje się zmodyfikowana platforma Lync, należąca do Microsoftu. Natomiast Skype został kupiony przez Microsoft w 2011 roku od firmy eBay.

Reklama

Wnikliwa analiza ich możliwości potwierdza, że wiele je różni. Skype for Business, jak wskazuje nazwa, trafia w potrzeby przedsiębiorstw. - Darmowy Skype sprawdza się w zastosowaniach indywidualnych, jednak firmy potrzebują rozwiązań kompleksowych, pozwalających na dużo więcej. Taki właśnie jest Skype for Business - mówi Konrad Nieboj, specjalizujący się w chmurowych rozwiązaniach Microsoft w firmie Senetic. 

Skype pozwala organizować spotkania w formie konferencji, wideokonferencji oraz czatów. Ich uczestnicy mogą zaplanować spotkanie z wyprzedzeniem lub rozpocząć je w dowolnym momencie. Niemniej różnice tkwią w szczegółach. W spotkaniu organizowanym w środowisku Skype for Business może uczestniczyć nawet 250 osób, zaś w przypadku wersji darmowej nie więcej niż 25, co sprawdza się w dużych firmach oraz np. podczas prowadzenia szkoleń online. Nie bez znaczenia jest także zapisywanie pełnej historii konwersacji, dzięki czemu do każdej z nich można po czasie powrócić.

Skype for Business umożliwia integrację z usługą Office 365. Użytkownik może bezpośrednio z poziomu Outlooka planować spotkania, zestawiać połączenia wideo bądź audio. Żeby zainicjować rozmowę, wystarczy wybrać odpowiedni kontakt w programie pocztowym. Co ważne, przy każdym kontakcie znajduje się historia przeprowadzonych rozmów. Użytkownicy PowerPointa bądź arkusza kalkulacyjnego Excel mogą rozpocząć wideokonferencję i współdzielić ekran bez konieczności wychodzenia z aplikacji. Podczas rozmowy można też przeprowadzić ankietę oraz udostępnić białą tablicę.

Komunikacja realizowana za pośrednictwem Skype’a, niezależnie od wersji, jest chroniona kluczem szyfrującym AES. Niemniej Skype for Business pozwala administratorowi sprawować kontrolę nad kontami użytkowników, przypisując im różne uprawnienia (np. zablokować możliwość połączeń z użytkownikami darmowej wersji).

 Interesującym rozwiązaniem jest usługa Cloud PBX oferowana w ramach Office 365, która realizuje funkcje pozwalające zrezygnować z tradycyjnych centralek telefonicznych. Pracownicy mogą przełączać, zawieszać, wznawiać połączenia czy korzystać z poczty głosowej zintegrowanej z programem Exchange. Rozwiązanie na razie nie jest dostępne w Polsce, ale wkrótce ma się pojawić także u nas.

Microsoft oferuje w ramach usługi kilka planów taryfowych. Szerokie możliwości w postaci integracji z Office 365, nagrywania spotkań czy zestawianie wideokonferencji w rozdzielczości HD zapewnia Plan 2.

Zestawienie cen Skype for Business. Przykładowe plany w subskrypcji rocznej (według danych Senetic):

Skype for Business Online (Plan 1) - 69,06 zł

Skype for Business Online (Plan 2) - 189,79 zł

Business Essentials (Office 365) - 169,00 zł

Skype for Business a Skype

Skype vs Skype for Business - porównanie Skype for Business Skype
Usługi głosowe, IM, wideo, współdzielenie plików + +
Wideokonferencja do 25 osób + +
Wideokonferencja do 250 osób + -
Biała tablica, prezentacja, ankieta + -
Rejestracja konferencji i spotkań + -
Cloud PBX + -
Zaawansowane funkcje obsługi połączeń telefonicznych + -
Pokoje wideokonferencyjne z kamerami, + -
Kompletna integracja z Office 365 + -


INTERIA.PL/informacje prasowe

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Skype

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje