RIAA nie ma racji

Naukowcy Szkoły Biznesu w Harvardzie i Uniwersytetu Północnej Karoliny potwierdzili tezę, jaką rozpowszechniają użytkownicy sieci P2P - wymiana muzyki w Sieci ma niewielki wpływ na branżę muzyczną.Analiza danych dotyczących wymiany muzyki w Internecie w 2002r. potwierdziła, że wpływ tej działalności na sprzedaż muzyki był bowiem znikomy.

Naukowcy Szkoły Biznesu w Harvardzie i Uniwersytetu Północnej Karoliny potwierdzili tezę, jaką rozpowszechniają użytkownicy sieci P2P - wymiana muzyki w Sieci ma niewielki wpływ na branżę muzyczną.Analiza danych dotyczących wymiany muzyki w Internecie w 2002r. potwierdziła, że wpływ tej działalności na sprzedaż muzyki był bowiem znikomy.

Naukowcy ujawnili, że ciągu 17 tygodni w 2002 r. zostało zarejestrowanych 1,75 mln pobrań, przy czym większość osób które wymieniały muzykę, robiła to okazjonalnie. Ludzie ci na pewno nie kupiliby albumów w sklepie, lecz próbowaliby w jakiś inny sposób zdobyć ulubioną muzykę.

Naukowcy szacują, że w 2002 r. spadek sprzedaży CD związany z wymianą muzyki w Internecie mógł wynieść ok. 2 mln kopii. Jednak w porównaniu ze 139 mln - różnica pomiędzy poziomem sprzedaży albumów z muzyką w latach 2000 i 2002 - liczba ta wydaje się niewielka i mało znacząca.

Reklama

(4D)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: naukowcy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy