Reklama

Przychody z pay-tv w 2010 r. - 155 mld dol.

W latach 2006-2010 na całym świecie przybyło około 338 mln gospodarstw domowych z telewizją cyfrową.

Zgodnie z "Digital TV World Databook", jest już 576 mln gospodarstw domowych z telewizją cyfrową w 73 krajach. Cyfrowa penetracja wzrosła z 18,9 proc. na koniec 2006 roku do 42,5 proc. na koniec 2010 roku. Autor raportu, Simon Murray, powiedział: Na koniec 2010 roku było jeszcze 780 mln gospodarstw domowych z telewizją analogową. Był to jednak spadek z 1,023 mld na koniec 2006 roku.

Reklama

Na koniec 2010 roku było 486 mln gospodarstw domowych z naziemną telewizją analogową, 290 mln z kablową telewizją analogową i 3 mln z satelitarną telewizją analogową. Jednakże cyfrowa telewizja kablowa była obecna w 203 mln gospodarstw domowych, natomiast 139 mln gospodarstw domowych korzystało z satelitarnej, płatnej telewizji cyfrowej, a 97 mln z darmowej, satelitarnej telewizji cyfrowej. Płatne usługi IPTV były obecne w 35 mln gospodarstw domowych. Tymczasem było 94 mln gospodarstw domowych z darmową, naziemną telewizją cyfrową i 9 mln z płatną naziemną telewizją cyfrową.

Murray powiedział: "Ze wszystkich gospodarstw domowych z telewizją cyfrową, których przybyło w latach 2006-2010, 70 mln korzystało wyłącznie z naziemnej telewizji cyfrowej [gospodarstwa domowe bez telewizji kablowej, IPTV lub satelitarnej]. Kablowa telewizja cyfrowa była obecna w kolejnych 145 mln, płatna, satelitarna telewizja w 59 mln, a płatne IPTV w 31 mln zł". Dodając: "W latach 2006-2010 przybyło 95 mln gospodarstw domowych z telewizją, co dało ich łącznie 1,355 mld. Z nowych 95 mln gospodarstw domowych 64 mln pochodziło z regionu Azji i Pacyfiku".

Na koniec 2010 roku naziemna telewizja analogowa była wciąż najpopularniejsza (35,9 proc. gospodarstw domowych z telewizją), a druga była kablowa telewizja analogowa (21,4 proc.). Następne były: kablowa telewizja cyfrowa (14,9 proc.), płatna, satelitarna telewizja cyfrowa (10,3 proc.), darmowa, satelitarna telewizja cyfrowa (7,2 proc.). Około 6,9 proc. gospodarstw domowych korzystało wyłącznie z darmowej, naziemnej telewizji cyfrowej, a 0,6 proc. płatnej, naziemnej telewizji cyfrowej. Na koniec 2010 roku penetracja płatnego IPTV wyniosła 2,6 proc. w porównaniu z 0,3 proc. na koniec 2006 roku.

Spośród 338 mln gospodarstw domowych z telewizją cyfrową, których przybyło w latach 2006-2010, 169 mln było z regionu Azji i Pacyfiku, dając ich łącznie 218 mln w tym regionie. W 2010 roku Chiny stały się największym krajem pod względem obecności telewizji cyfrowej. Jedynie Finlandia całkowicie przeszła na telewizję cyfrową do końca 2010 roku.

Na koniec 2010 roku penetracja płatnej telewizji (analogowa i cyfrowa) osiągnęła 50 proc. gospodarstw domowych z telewizją na całym świecie w porównaniu z 40 proc. na koniec 2006 roku. Penetracja na koniec 2010 wynosiła od 90 proc. w Ameryce Północnej do 14 proc. na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Penetracja płatnej telewizji była największa w Holandii - 99 proc. na koniec 2010 roku. Jednakże Chiny miały najwięcej abonentów płatnej telewizji - 195 mln na koniec 2010 roku. USA i Indie również miały ponad 100 mln abonentów płatnej telewizji.

W 2010 roku przychody z płatnej telewizji wyniosły 155 mld dol., w porównaniu 124 mld dol. w 2006 roku. Największe przychody generowała telewizja kablowa (analogowa i cyfrowa) - 76 mld dol. w 2010 roku. Jednakże przewiduje się, że w 2011 roku liderem pod tym względem stanie się telewizja satelitarna. Przychody z IPTV w 2010 roku wyniosły 6 mld dol., w porównaniu z mniej niż 1 mld dol. w 2006 roku. Największe przychody z płatnej telewizji generuje Ameryka Północna, ale odnotowano spadek w 2010 roku.

Źródło informacji

SatKurier

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje