Podstawowe prawa dotyczące komputerów

Bez ich znajomości człowiek może tylko popaść w przygnębienie i frustrację, które szkodzą jemu oraz osobom w jego otoczeniu.

Do komputerów warto czasem podchodzić z przymrużeniem oka. Oto kilka, niezbyt poważnych, "prawd" na temat naszych ulubionych urządzeń:

1. Błądzić jest rzeczą ludzką. Winić za twoje błędy komputer jest jeszcze bardziej ludzkie.

2. Kiedy używając komputera cokolwiek się zdarzy, zachowuj się tak, jakby to się miało zdarzyć.

3. Kiedy dojdziesz do momentu, w którym naprawdę rozumiesz w pełni swój komputer, oznacza to prawdopodobnie, iż jest on już przestarzały.

4. Każdej akcji odpowiada przeciwny wektorem i porównywalnej wielkości błąd.

5. System o dużym stopniu komplikacji, który nie działa, niewątpliwie wywodzi się od prostego systemu, który działał perfekcyjnie.

Reklama

6. Problem zawsze znajduje się pomiędzy klawiaturą a stojącym naprzeciw niej krzesłem.

7. Kto się śmieje ostatni, prawdopodobnie zrobił kopie zapasowe.

8. Program komputerowy zawsze zrobi to, co mu powiesz, ale rzadko kiedy to, co naprawdę chciałbyś, żeby zrobił.

9. Każdy program będzie dążył do zajęcia całej dostępnej pamięci.

10. W środku każdego wielkiego programu znajduje się mały program walczący o to, żeby się wydostać.

11. Pierwszym miejscem, żeby szukać przydatnej informacji jest ta część instrukcji, w której najmniej spodziewałbyś się ją znaleźć.

12. Internet to miejsce gdzie mężczyźni są mężczyznami, kobiety też są mężczyznami, a dzieci są agentami FBI.

13. Przerzucanie większej liczby ludzi do już opóźnionego projektu tylko zwiększy jeszcze jego opóźnienie.

14. Patch to taki kawałek kodu, który zastępuje stare błędy całkowicie nowymi błędami.

15. Każdy projekt programistyczny, który zaczyna się dobrze, kończy się źle. Każdy projekt programistyczny, który zaczyna się źle, kończy się jeszcze gorzej.

16. Jeśli napisanie jakiegoś kodu wygląda na łatwe - jest trudne. Jeśli wygląda na trudne - jest po prostu niemożliwe.

17. Najpoważniejszy błąd w oprogramowaniu nigdy nie zostanie znaleziony, dopóki nie upłynie przynajmniej pół roku od jego premiery.

18. Stwórz program, którego byłby w stanie używać nawet skończony głupiec, a będzie go używać tylko skończony głupiec.

Źródło informacji

gizmodo.pl
Dowiedz się więcej na temat: komputer
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy