Reklama

mytaxi zmienia się na FREE NOW

Od dziś marka mytaxi we wszystkich 9 krajach i 100 miastach europejskich zmienia się na FREE NOW. Nowa nazwa oznacza stopniowe przejście marki w kierunku multiplatformy, która zaoferuje obok zamówienia taksówki, również inne alternatywne opcje transportu w mieście. Pierwszym etapem, który rozpocznie się jesienią, jest umożliwienie wynajęcia e-hulajnóg hive z aplikacji FREE NOW.

Zmianie ulega nazwa marki, barwy logo i aplikacji, a także oklejenia na taksówkach. Dotychczasowe opcje w aplikacji, dane użytkowników, a także struktury firmy, pozostają bez zmian. Użytkownik nie musi pobierać nowej aplikacji, wystarczy zaktualizować aplikację mytaxi by zobaczyć jej zmianę na FREE NOW.

Marka mytaxi funkcjonowała na rynku od 2009 roku. Aplikacja mytaxi powstała jako start-up w Hamburgu, a celem jej stworzenia było zaoferowanie zarówno pasażerom, jak i kierowcom nowoczesnej alternatywy w stosunku do klasycznego zamawiania taksówki przez centralę telefoniczną. Jako pierwsza aplikacja taxi na świecie szybko zyskała popularność rozwijając się w 9 krajach, a także wsparcie silnego inwestora w postaci Daimlera. W ciągu dekady mytaxi odnotowało 100 milionów przejazdów, 14 milionów pasażerów i 100 000 kierowców.

W lutym 2019 roku firma zyskała drugiego inwestora jakim jest BMW, które połączyło się z Daimlerem w zakresie usług mobilnościowych, tworząc rodzinę marek NOW. W jej skład wchodzą również REACH NOW, SHARE NOW, PARK NOW, CHARGE NOW, które oferują inne usługi mobilności, np. carsharing lub wyszukiwarkę stacji ładowania samochodów elektrycznych. Do grupy FREE NOW należą również takie usługi zamawiania przejazdów, jak Kapten (dostępne we Francji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii), Beat (dostępne w Grecji i Ameryce Łacińskiej) i Clever (dostępne w Rumunii). Ich zmiana na FREE NOW planowana jest w późniejszym okresie.

Jesienią 2019 r. do aplikacji FREE NOW dołączy usługa wynajmu e-hulajnóg na minuty siostrzanej marki hive. Firma działa w Polsce od 14 marca tego roku i stopniowo zwiększa swoją flotę zachęcając coraz większą liczbę użytkowników do tworzenia synergii pomiędzy elektrycznymi hulajnogami i innymi środkami transportu.

FREE NOW jest już widoczne w siedmiu polskich aglomeracjach, a lokalne taksówki przybrały barwy nowej marki. Z FREE NOW współpracuje ponad 6 tysięcy kierowców w całej Polsce.

- Uważamy, że mobilność to coś więcej, niż tylko przemieszczanie się z punktu A do B. Musi ona gwarantować wolność wyboru, bezpieczeństwo, innowacyjność i transparentność. Dlatego, nasz model operacyjny nie ulega zmianie. Nadal współpracujemy wyłącznie z licencjonowanymi kierowcami, którzy gwarantują bezpieczeństwo i doświadczenie. Będziemy się rozwijać wprowadzając nowe opcje i odpowiadać na zapotrzebowanie rynku - powiedział Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW Polska.

W aplikacji pozostają dostępne wszystkie opcje, m.in. te, które oferują znajomość ceny z góry: Lite z najniższą stawką; Match, polegający na współdzieleniu przejazdu; Plus, z wysokim standardem auta.

- Ostatnie badania wewnętrzne użytkowników pokazały nam, że aż 70 proc. pasażerów oczekuje znajomości ceny z góry i to jest czynnik decydujący o zamówieniu przez nich przejazdu. Dlatego wprowadziliśmy opcję Lite, dzięki czemu nasza usługa stała się w pełni transparentna i przystępna. Cieszymy się też ze zbliżającego się z początkiem 2020 roku wejścia w życie regulacji dot. rynku taxi, która wyrówna zasady na rynku przewozów i uwzględnia postęp technologiczny - dodał Krzysztof Urban.

Wraz z rebrandingiem na FREE NOW startuje globalna kampania, spójna we wszystkich krajach FREE NOW. Inwestycja w działania marketingowe związane ze zmianą marki wyniosła dwucyfrową liczbę milionów euro i jest jednocześnie największą tego typu kampanią w historii firmy.

Reklama

INTERIA.PL/informacje prasowe

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: mytaxi | FREE NOW | taxi

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje