Microsoft nawiązuje współpracę z Future Processing ws. "Smart City"

Amerykański koncern Microsoft poinformował o podpisaniu strategicznego partnerstwa z firmą Future Processing, w celu dalszego rozwoju inicjatywy inteligentnych miast - CityNext. Podmioty zapowiadają wsparcie władz miejskich w optymalizacji zarządzania miastem.

Microsoft w przesłanym komunikacie tłumaczy, że celem inicjatywy CityNext jest "wsparcie władz miejskich w optymalizacji zarządzania miastem tak, by sprostać wyzwaniom cywilizacyjnym w zakresie zdrowia, bezpieczeństwa czy zarządzania tkanką miejską".

„Technologia zmienia świat w którym żyjemy i pozwala nam rozwiązywać problemy, z którymi borykamy się na co dzień. Inteligentny monitoring sam reagujący na zagrożenia, system, który samodzielnie wykryje awarię sieci wodociągowe - to tylko niektóre z rozwiązań, które kiedyś wydawały się mrzonką, a dziś z powodzeniem wdrażamy w miastach. Rozwiązania te pozwalają nie tylko na efektywniejsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury, ale także na szybszą reakcję na zdarzenia" - tłumaczył szef Future Processing Jarosław Czaja.

Reklama

Amerykański koncern tłumacząc przyczyny rozwoju projektu inteligentnych miast powołuje się na badania ONZ, z których wynika, że "do 2050 roku obszary miejskie będą zamieszkiwane przez 66 proc. ludności świata". Według Microsoftu dane te pokazują, że "dotychczasowe narzędzia wspierające mieszkańców i władze w zarządzaniu miastem wyczerpują swoje możliwości". Podkreśla także, że np. dzięki rozwiązaniom chmurowym możliwe jest gromadzenie dużych ilości informacji na temat miasta "takich jak gęstość zaludnienia czy poziom bezrobocia". Z takich usług korzystają władze w Barcelonie - zwracają uwagę Amerykanie.

Microsoft przypomina, że w programie inteligentnych miast uczestniczą m.in. Kraków, Warszawa i Wrocław. Na świecie są to np. Auckland, Buenos Aires, Hamburg, Manchester, Moskwa, Filadelfia czy Zhengzhou. (PAP)

lm/ jbr/

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Inteligentne miasto | Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy