Komputery ogłupiają

Uczniowie, którzy używają komputerów regularnie, notują gorsze wyniki w nauce niż ich 'nieskomputeryzowani' koledzy. Analiza wyników badań przeprowadzonych na tysiącach uczniów z 31 krajów świata wykazała "znaczne i wyraźnie gorsze" efekty nauki matematyki i czytania u tych z dzieci, które używały komputera kilkakrotnie w ciągu tygodnia. Trudno jednak do końca zinterpretować wyniki badań Thomasa Fuchsa i Ludgera Woessmanna.

Otóż uczniowie obeznani z obsługą komputera notowali lepsze wyniki w analitycznych zadaniach testowych, również w szkołach wyposażonych w pracownie komputerowe poziom nauczania był wyraźnie wyższy. Zauważono także zależność między liczbą komputerów w domu a umiejętnościami ucznia. Otóż statystycznie, im więcej komputerów w domu, tym niższe zdolności matematyczne wykazywane przez ucznia. Skoro w domu komputery przeszkadzają, w szkole zaś pomagają, można wysnuć oczywisty wniosek. Pecet w szkole, jako narzędzie pracy i nauki może wspomóc zdobywanie wiedzy przez ucznia, w domu zaś, nie ukrywajmy, służy głównie jako centrum rozrywki.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: uczniowie | komputery
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy