Reklama

Jak działa algorytm TikToka?

Aplikacja TikTok korzysta z ciągle zmieniającego się algorytmu, aby ulepszać treści oraz rekomendować je nowym użytkownikom.


Reklama

TikTok chwali się, iż każda osoba, która otwiera aplikację zostaje w niej na co najmniej 10 minut oglądając podsuwane materiały. Program korzysta ze specjalnego algorytmu opartego o uczenie maszynowe oraz sztuczną inteligencję, która odpowiada za podpowiadanie najlepszych treści do danego użytkownika.

Jak działa algorytm TikToka w przypadku twórców?

TikTok analizuje każde przesłane wideo przy wykorzystaniu algorytmów odpowiedzialnych za przetwarzanie głosu oraz języka. Aplikacja ma rozumieć treść, dźwięk oraz cały kontekst nagrania multimedialnego. Firma ByteDance odpowiedzialna za aplikację TikTok mówi, iż jej program jest w stanie analizować tekst, obrazy oraz filmy przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.

Każda z osób otrzymuje punkty za odpowiednią ilość odtworzeń materiału. Twórca, który uzyskuje dużo odtworzeni otrzymuje 10 punktów. Za podzielenie się materiałem można uzyskać 6 punktów, a komentarze wyceniono na 4 punkty. Najmniej warte są polubienia, bo zaledwie 2 punkty. TikTok bardzo mocno stawia więc na zaangażowanie użytkowników względem samego materiału wideo. Jeśli punktów będzie dużo - wtedy też TikTok pokazuje film innym osobom w rekomendacjach.

Aplikacja od ByteDance chce zatrzymać użytkowników możliwie jak najdłużej inteligentnie analizując informacje. Program będzie podsuwał treści wideo, które z czasem będą coraz lepiej dopasowane od obiorcy. TikTok zbiera informacje na temat tego, jakie materiały są odtwarzane najczęściej - z jakich profili, hashtagów oraz trendów. Na tej samej zasadzie aplikacja przyznaje punkty, które tworzą swoisty ranking.

Aby odnieść sukces na TikToku należy optymalizować swoje materiały pod kątem odtworzeni oraz wskaźnika ich ukończenia. 

Dowiedz się więcej na temat: TikTok | tiktokerzy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje