INTERIA.PL wspiera Alior Bank w walce z phishingiem

INTERIA.PL i Alior Bank podjęły wspólne działania antyphishingowe, które zabezpieczą klientów banku będących jednocześnie użytkownikami poczty INTERIA.PL przed otrzymywaniem fałszywej korespondencji.

Wdrożony mechanizm polega na weryfikowaniu i oznaczaniu wiadomości elektronicznych od Alior Banku, jako pochodzących od zaufanego nadawcy. Alior Bank jest pierwszą instytucją finansową i drugim po Allegro partnerem INTERIA.PL w zakresie działań antyphishingowych.

Reklama

"Phishing" - jak tłumaczy Robert Pająk, dyrektor ds. bezpieczeństwa w INTERIA.PL - oznacza podszywanie się pod godną zaufania instytucję, w celu wyłudzenia poufnych informacji, takich jak: dane osobowe, hasła dostępu do kont czy numery kart kredytowych. Jednym ze sposobów ochrony przed phisherem są mechanizmy antyphishingowe, wdrażane przez usługodawców poczty elektronicznej, takich jak INTERIA.PL.

- INTERIA.PL konsekwentnie wykorzystuje wszelkie dostępne środki w celu zapewnienia użytkownikom poczucia bezpieczeństwa. Wdrożenie technologii DKIM oraz współpraca z Alior Bankiem to kolejny krok w tym kierunku. Teraz każda osoba może w prosty, automatyczny sposób zweryfikować czy nadawca korespondencji to naprawdę bank - mówi Robert Pająk, dyrektor ds. bezpieczeństwa w INTERIA.PL.

System pocztowy INTERIA.PL weryfikuje nadawcę wiadomości za pomocą mechanizmu DKIM (Domain Keys Identified Mail), wykorzystującego techniki kryptograficzne. Dla użytkownika system ten jest bardzo prosty i bezobsługowy - ikona koperty z zielonym znaczkiem w otrzymanej wiadomości świadczy o tym, że została ona pozytywnie zweryfikowana przez DKIM. Użytkownicy uzyskują tym samym pewność, że otrzymana korespondencja pochodzi z wiarygodnego źródła i jest bezpieczna.

Dzięki podjętej współpracy, wszystkie maile, które Alior Bank wysyła do swoich klientów posiadających skrzynkę pocztową w INTERIA.PL, oznaczane są specjalną cyfrową sygnaturą. Poczta INTERIA.PL wyświetla ją w formie ikony bezpiecznego nadawcy a jej obecność w mailu gwarantuje, że nadawcą wiadomości jest Alior Bank..

- Bezpieczeństwo danych jest dla Alior Banku kwestią priorytetową we wszelkich obszarach działalności. Stosujemy najwyższe standardy zabezpieczeń, uwzględniając ogólnoświatowe trendy m.in. w dziedzinie zagrożeń skierowanych przeciwko użytkownikom Internetu. Zastosowanie rozwiązań antyphisingowych INTERIA.PL gwarantuje osiągnięcie jeszcze większego stopnia zaufania i bezpieczeństwa w relacji pomiędzy bankiem, a klientem - powiedział Przemysław Skowron, Menedżer ds. Monitorowania Bezpieczeństwa IT w Alior Banku.

INTERIA.PL to kolejny portal, z którym Alior Bank nawiązał współpracę dot. zabezpieczenia klientów korzystających z poczty przed atakiem phishingowym. Tym samym bank kontynuuje proaktywne podejście do bezpieczeństwa swoich klientów.

Dowiedz się więcej na temat: bank | phishing | Alior Bank

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje