Innowacyjne rozwiązania w telefonii VoIP

Telefonia VoIP ma coraz więcej ciekawych i innowacyjnych rozwiązań, które są stosowane przez użytkowników indywidualnych, ale przede wszystkim przez biznes. Nieszablonowymi pomysłami może się tu pochwalić na pewno FreecoNet INTERIA.PL - jeden z najpopularniejszych usługodawców VoIP na polskim rynku.

System IVR w kwadrans

Sporym zainteresowaniem cieszą się usługi hostowane FreecoNet - IVR oraz Call Center. System IVR to wieloelementowa, kompleksowa usługa zapewniająca profesjonalne funkcjonowanie systemu powitań i przekierowań połączeń telefonicznych. W rozwiązaniu tym zastosowano syntezę mowy, umożliwiającą generowanie komunikatów głosowych z tekstu pisanego. Taki komunikat można również nagrać własnym głosem przez telefon we FreecoNet INTERIA.PL lub wgrać do systemu gotowy plik dźwiękowy w formacie mp3 lub WAV. Cała procedura tworzenia systemu IVR jest bardzo prosta i zajmuje zaledwie kilkanaście minut.

Reklama

System IVR składa się z kilku elementów: "Znajdź mnie" - umożliwia przełączenie przychodzącej rozmowy na jedno z kont lub usług FreecoNet INTERIA.PL w określonej kolejności, do czasu odebrania połączenia; "Menu" - umożliwia osobie dzwoniącej wybór jednej z dostępnych opcji kontynuacji połączenia telefonicznego, co następuje po odsłuchaniu komunikatu i wyborze pożądanej opcji z klawiatury telefonu. Kolejny element - "Odtwórz komunikat" - generuje osobie dzwoniącej komunikat głosowy przed kontynuacją połączenia telefonicznego, natomiast "Warunek" umożliwia przełączenie przychodzącej rozmowy na konto FreecoNet lub inną usługę. Ostatni element systemu IVR - "Wybierz wewnętrzny" - umożliwia dzwoniącej osobie połączenie się z wybranym numerem wewnętrznym, po wysłuchaniu zapowiedzi głosowej.

Call Center w każdej firmie

System Call Center to hostowana usługa FreecoNet INTERIA.PL, niewymagająca praktycznie żadnych inwestycji, przeznaczona do zbudowania profesjonalnego działu telefonicznej obsługi klienta w firmach. Komunikaty głosowe na potrzeby Call Center tworzy się w analogiczny sposób, jak w przypadku systemu IVR - przy pomocy syntezy mowy, gotowego komunikatu dźwiękowego lub nagrywając własny głos przez telefon. Dużą zaletą jest też to, że praca konsultantów nie musi być przypisana do danego miejsca, można więc zbudować rozproszone Call Center. Konsultanci mogą wówczas pracować np. w domach i być osiągalni pod numerem telefonu stacjonarnym lub komórkowym.

W systemie Call Center od FreecoNet INTERIA.PL dostępnych jest pięć algorytmów wyboru konsultanta: "wszyscy jednocześnie" - połączenie przychodzące kierowane jest do wszystkich konsultantów jednocześnie, a rozmowę przejmie ten, który jako pierwszy podniesie słuchawkę; "kolejny" - połączenie przychodzące kierowane jest po kolei do wszystkich wolnych konsultantów. Następna opcja do wyboru to "najdłużej bezczynny", gdzie połączenie przychodzące kierowane jest do konsultanta, który najdłużej nie prowadził rozmów, a w przypadku kolejnej - "najmniej obciążony" - połączenie przychodzące kierowane jest do konsultanta, który przeprowadził najmniej rozmów. Ostatnia możliwość - "losowy" - kieruje połączenie przychodzące do losowo wybranych konsultantów.

Można się wdzwonić oraz tanio i bezpiecznie dzwonić

Innym ciekawym rozwiązaniem FreecoNet jest usługa "Wdzwoń się", pozwalająca na wykonywanie połączeń telefonicznych po stawkach VoIP z dowolnego telefonu, bez dostępu do Internetu i z dowolnej lokalizacji. Jest to doskonały sposób na dzwonienie po najniższych stawkach z telefonu komórkowego i stacjonarnego.

Z "Wdzwoń się" łączy się też aplikacja "Autoryzuj" stanowiąca połączenie dwóch usług: weryfikacji dzwoniącego użytkownika po jego numerze telefonu lub po wprowadzonym numerze PIN oraz usługi Callback, która oddzwania do użytkownika na wcześniej określony numer telefonu lub na numer, z którego dzwoniono.

Wirtualny faks bez urządzenia faksowego

Telefonia internetowa FreecoNet pozwala również na odbieranie faksów przychodzących wprost na skrzynkę email. W ten sposób można zrezygnować zupełnie z urządzenia faksowego, a przychodzące dokumenty nie piętrzą się niepotrzebnie na biurku i nie trafiają do rąk osób postronnych. Już w najbliższym czasie zostanie także uruchomiona we FreecoNet opcja wysyłania faksów z komputera - za pomocą wirtualnej konsoli faksowej. Analogicznie do "Odbierz fax" działa usługa "Nagraj wiadomość". Umożliwia ona osobie dzwoniącej pozostawienie dowolnej wiadomości głosowej, która następnie przesyłana jest na wskazane konto email w postaci pliku mp3.

FreecoNet w telefonie komórkowym

Posiadacze telefonów komórkowych przystosowanych do rozmów VoIP (np. Nokia serii E lub dowolny telefon z systemem operacyjnym Symbian lub Windows Mobile) mogą je skonfigurować do pracy we FreecoNet. Wszystko, co trzeba zrobić, aby korzystać z mobilnej telefonii VoIP, to rejestracja konta i dodanie posiadanego numeru komórkowego w panelu użytkownika FreecoNet INTERIA.PL. Od tej pory, za każdym razem, gdy znajdziemy się w zasięgu sieci bezprzewodowej, wszystkie połączenia wychodzące kierowane będą automatycznie przez FreecoNet i taryfikowane według stawek VoIP. Natomiast kiedy telefon komórkowy będzie poza zasięgiem sieci bezprzewodowej, ruch wychodzący kierowany będzie przez operatora GSM. Analogicznie sytuacja wygląda w przypadku połączeń przychodzących.

Jeszcze więcej możliwości FreecoNet

FreecoNet INTERIA.PL w swojej ofercie posiada również wiele innych, stale doskonalonych rozwiązań telekomunikacyjnych. Jest to jedna z pierwszych platform VoIP, oferujących szyte na miarę usługi dla firm. Korzystanie z pełnej funkcjonalności nie wymaga żadnych inwestycji, a konfiguracja odbywa się za pomocą prostego, intuicyjnego panelu www. Wszystkie usługi funkcjonują na zasadzie "klocków", które można dowolnie składać, tworząc rozwiązanie idealnie dopasowane do potrzeb własnej firmy. Istnieje także możliwość stworzenia własnych usług, jeżeli elementy standardowe nie spełniają określonych wymagań.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: telefon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy