Reklama

Granie w chmurze (cloud gaming) - rozmawiamy z ekspertami o przyszłości gier

Vortex.gg

Powiedzcie proszę więcej o waszej platformie cloud gamingowej Vortex.gg

Reklama

- Historia RemoteMyApp zaczęła się w 2014 roku, kiedy nasi założyciele Radek Zawartko i Rafał Krochmal, wymyślili koncept streamowania aplikacji z komputera na inne urządzenia. Przez pierwsze dwa lata zbieraliśmy bazę użytkowników i uważnie wsłuchiwaliśmy się w ich potrzeby - ulepszając produkt i technologię. Z początkiem 2017 roku skupiliśmy się praktycznie całkowicie na Cloud Gamingu - i tak właśnie powstał Vortex.gg. Pierwsza wersja aplikacji na Androida została opublikowana w marcu 2018 i od tej pory rozwijamy tę platformę, wprowadzając nowe tytuły, ulepszając technologię i zwiększając dostępność na całym świecie.

Jak działa sama usługa? Jaka prędkość łącza jest potrzebna do uzyskania której jakości transmisji?

Działanie usługi jest uzależnione od trzech parametrów - odległości od najbliższej  z serwerowni, w której Vortex.gg ma swoje maszyny, prędkości samego łącza internetowego oraz ilości urządzeń, które w danym momencie łączą się z siecią, korzystając z jej zasobó. Zwykle zalecamy aby prędkość łącza wynosiła minimum 10 Mbit/s, jednak jak wiadomo nie tylko prędkość ale i stabilność połączenia jest ważna, a to w dużej mierze zależy od dostawcy. Aby ułatwić naszym użytkownikom podjęcie decyzji czy ich połączenie jest wystarczające, na naszej stronie umieściliśmy wygodne narzędzie do testu: http://vortex.gg/ping.

Ilu macie abonentów? Jaka wygląda struktura abonentowa? 

- Obecnie mamy ok. 8 milionów użytkowników, głównie ze Stanów Zjednoczonych oraz Brazylii, do tego każdego miesiąca przybywa nam ok. 0,5MLN nowych.W tej chwili posiadamy jeden abonament, dzięki któremu gracze mogą korzystać ze swoich ulubionych gier free-to-play (Fortnite, Apex Legends) bez konieczności posiadania mocnego sprzętu czy też po prostu na swoim telefonie. Oprócz tego, umożliwiamy im granie w wybrane tytuły, które posiadają w swojej bibliotece na platformie Steam - są to tytuły takie jak Wiedźmin 3 czy GTA V. Oczywiście w planach mamy poszerzanie oferty zarówno o więcej gier, jak i więcej planów abonamentowych - w tym takich, które umożliwią dostęp do gier typu AAA bez dodatkowych opłat.

Gracze mają pewne obawy związane z usługami takimi jak Vortex, m.in. z nieufnością podchodzą do tego, że gry "nie należą do nich". W jaki sposób radzicie sobie z taką nieufnością? 

- Dla naszych graczy najważniejszą zaletą jest możliwość praktycznie natychmiastowego rozpoczęcia gry, możliwość grania na wielu urządzeniach i to wszystko bez konieczności posiadania drogiego sprzętu komputerowego. Jeśli chodzi o kwestie posiadania, to obecnie użytkownicy, aby korzystać z gier premium łączą się ze swoją własną biblioteką Steam, muszą bowiem posiadać licencje gier. W momencie kiedy wprowadzimy plany abonamentowe z dostępem do paczek gier - należałoby zadać sobie inne pytanie: dlaczego gracze mają płacić za gry, które już ukończyli, bądź które już ich znudziły? Często są to niemałe kwoty, podczas gdy za ułamek tej ceny uzyskują dostęp do usługi która, dla przykładu, pozwoli im ukończyć premierowy tytuł AAA w jednym miesiącu,  a w kolejnym miesiącu - następny - bez ponoszenia dodatkowych kosztów! W ten sposób, w ramach jednej subskrypcji, proponujemy rozwiązanie, które pozwoli zlikwidować koszt zakupu sprzętu oraz, w niedługiej przyszłości, koszt zakupu gier.

Jak będzie wyglądał cloud gaming za rok/dwa lata? Które trendy będą najistotniejsze?

- W takiej perspektywie, cloud gaming będzie już pełnoprawnym uczestnikiem rynku gamingowego nie tylko ciekawą nowością. Z całą pewnością wielcy gracze wprowadzą swoje rozwiązania, być może powiązane z hardwarem - co może być jednym z trendów, zwłaszcza, że wydaje się, że może to być kierunek w jakim pójdzie świat konsol. Natomiast naszym zdaniem największe znaczenie będzie miał content - czyli gry z jakich będą mogli korzystać gracze w ramach danej platformy. Tutaj spodziewamy się największych ruchów na rynku. Oprócz tego oczywiście dostępność, wieloplatformowość i jakość dostarczanej rozrywki.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje