Reklama

Granie w chmurze (cloud gaming) - rozmawiamy z ekspertami o przyszłości gier

ORANGE

Interia: Jaka minimalna prędkość transferu danych (download i upload) będzie - waszym zdaniem - będzie konieczna do obsługi usług cloud gamingowych?

Reklama

Orange: - Gdy w przeszłości analizowaliśmy rozwiązania dla obrazu o jakości 1080p niezbędne były prędkości ok. 25 Mb/s przy pobieraniu plików i dużo mniejsze przy wysyłaniu. Prędkości nie uwzględniają jednak możliwych zaawansowanych algorytmów kompresji danych, które mogą być stosowane przez dostawców.

Czy takie usługi jak Stadia czy xCloud nie będą zbyt dużym obciążeniem dla sieci komórkowych?

- Jak wskazują rankingi transferu w internecie, klienci Orange Polska osiągają średnie prędkości zbliżone do 25 Mb/s. Cały czas rozwijamy sieć mobilną dbając żeby rosnący transfer danych  - w tempie nawet 50 proc. rocznie - nie odbijał się na komforcie korzystania. W 2018 roku w sieć mobilną zainwestowaliśmy 339 mln zł. Jednak w przyszłości sieć 4G, z uwagi na swoje technologiczne ograniczenia, może nie podołać większej liczbie klientów korzystających z tego typu usług. Dlatego tak ważne jest szybkie wdrożenie sieci 5G, która podoła takim wyzwaniom

5G wydaje się kluczowe w przypadku usług cloud gamingu - czy sieć komórkowa następnej generacji na pewno poradzi sobie z grami w jakości 4K, w 60 klatkach na sekundę i w jakości HDR?

- Trudno mieć całkowitą pewność w przypadku technologii, która nie została jeszcze masowo wdrożona w Polsce, a nawet przetestowana. Jednak sieć 5G, jeżeli zostanie wdrożona zgodnie ze standardem i będzie korzystała z odpowiednich zasobów częstotliwości, powinna dać radę. 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje