Firma x-kom ma już 15 lat

Z niewielkiego sklepu ze sprzętem komputerowym, częstochowska firma x-kom stała się jednym z liderów branży, a jej obroty przekroczyły miliard złotych. W tym roku x-kom obchodzi swój jubileusz i zapowiada dalszy rozwój.

Historia x-kom sięga 2002 roku, kiedy na ostatnim roku studiów Michał Świerczewski -pomysłodawca i współzałożyciel firmy - wspólnie z partnerami postanowił stworzyć markę, która w kolejnych latach stała się ogólnopolską siecią sklepów komputerowych. O profilu x-kom zadecydowały zainteresowania, kierunek studiów oraz dynamiczny rozwój branży IT.

Reklama

Pierwszy sklep o powierzchni 30 m2 powstał w przy ulicy Wolności w Częstochowie. Na początku jego ofertę tworzyły wyłącznie komputery stacjonarne i podzespoły. Chociaż rozwój technologii dopiero nabierał tempa, to w asortymencie sklepu można było znaleźć blisko 2000 produktów pochodzących od 100 producentów. Mimo że coraz więcej osób było zainteresowanych zakupem nowego sprzętu, początki nie należały do najłatwiejszych, a firma w tym czasie nie przynosiła zysków. Przełom nastąpił we wrześniu 2003 roku. Z początkiem nowego roku szkolnego sklep przy ul. Wolności w Częstochowie zaczął cieszyć się bardzo dużą popularnością. Zdarzały się sytuacje, w których klienci jednego dnia kupowali nawet 20 komputerów.

Nowe propozycje w asortymencie x-kom, m.in. pojawienie się notebooków oraz decyzja o sprzedaży internetowej, a także rewolucja na rynku telefonów komórkowych miały duże przełożenie na rozwój i wyniki finansowe spółki. W 2005 roku obroty wyniosły 5 mln zł, dziesięć lat później przekroczyły już miliard. Za sprawą coraz lepszych wyników częstochowska firma postanowiła otworzyć kolejne placówki. Aktualnie sklepy pod szyldem marki można znaleźć w 20 polskich miastach, m.in. we Wrocławiu, Warszawie, Łodzi czy Krakowie. Wraz z rozwojem  x-kom zwiększyła się również liczba zatrudnionych pracowników. W 2003 roku w firmie pracowały 3 osoby, w 2004 roku 8 osób, w 2008 - 30, a w 2012 - 210. Dzisiaj x-kom zatrudnia ponad 1000 pracowników i cały czas poszukuje nowych specjalistów.

Od początku x-kom rozwija kategorie produktowe zgodnie z rynkowymi trendami. W asortymencie marki obecnie można znaleźć blisko 19 tys. różnych produktów - to prawie 10 razy więcej niż na początku działalności sklepu. Wśród nich m.in. notebooki, ultrabooki, smartfony, tablety, desktopy, telewizory, oprogramowanie, konsole do gier, aparaty fotograficzne i akcesoria.

15. urodziny x-kom

Od października do listopada na klientów  atrakcje, m.in. specjalne wydarzenia w salonach, gra w aplikacji mobilnej oraz promocje. Podczas trwania kampanii na dedykowanej można kupić ponad 100 wybranych produktów w niższych cenach. W ramach urodzin uruchomiona została gra w aplikacji mobilnej, w której uczestnicy zabawy mogą zbierać punkty i wymieniać je na kupony rabatowe. Punkty przyznawane są m.in. za aktywność w social mediach i aplikacji x-kom. Wystarczy opublikować zdjęcie albo filmik, dodając hashtag #ponadstandard, lub odpowiedzieć na pytania związane z historią firmy.

Kolejną częścią obchodów 15. urodzin x-kom jest kampania wizerunkowa "x-kom od 15 lat ponad standard". Przygotowana z tej okazji seria filmów, która została wyemitowana w internecie, ma na celu podziękowanie klientom, jak i partnerom za współpracę na przestrzeni ostatnich lat. 

Dowiedz się więcej na temat: x-kom

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje