Reklama

Eksperymentalny odrzutowiec NASA dopuszczony do montażu

Samolot X-59 ma sprawić, że naddźwiękowe komercyjne podróże ponownie staną się rzeczywistością. NASA otrzymała zielona światło i rozpoczyna montaż.

Zaprojektowany przez Lockheed Martin odrzutowiec to pierwszy po słynnym Concorde samolot, który zaoferuje prędkość naddźwiękową w trakcie przelotów pasażerskich. Jest to również pierwszy od niemal 30 lat projekt pilotowanego samolotu NASA.

Reklama

X-59 ma całkowicie wyeliminować problemy towarzyszące wcześniej tego rodzaju podróżom. Przede wszystkim ograniczyć hałas tworzący się w momencie wejścia w prędkość naddźwiękową. Teraz charakterystyczny "sonic boom" ma być na granicy słyszalności i porównywalny z dźwiękiem zamykanych, samochodowych drzwi.

Biorąc uwagę, że odrzutowiec będzie poruszał się z prędkością 940 mil na godzinę na pułapie 55 000 stóp, może on być zasadniczo niesłyszalny.

Samolot może odbyć swój pierwszy lot już w 2021 r.

Dowiedz się więcej na temat: samolot naddźwiękowy | Concorde | NASA | technologie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje