Druga edycja Tech Leaders za nami

Na początku marca br. zakończyła się druga edycja programu mentorskiego Tech Leaders, dedykowanego do kobiet związanych lub chcących wejść do IT. Przez cztery miesiące 62 uczestniczek współpracowało z mentorami nad wybranymi zagadnieniami - rozwojem biznesu lub kariery w IT.

Celem projektu jest stworzenie swobodnej przestrzeni do dzielenia się wiedzą i rozwijania  możliwości w życiu zawodowym, korzystając ze wsparcia doświadczonych mentorów.

- Napłynęło do nas ponad 250 zgłoszeń, bardzo ambitnych kobiet w różnym wieku, od 18 do 40 lat. Miałyśmy duże trudności z przyznawaniem miejsc, ponieważ większość aplikujących znacząco wyróżniała się z ponadprzeciętnej skali. Ważnym jest dla nas również to, że do udziału w programie zgłosiły się kobiety z Europy, Ameryki i Azji. Pokazuje to skalę, jak istotnym jest budowanie relacji mentorskich w czasie rozwijania swojej kariery we wszystkich częściach świata - powiedziała Anna Szwiec, jedna z organizatorek Tech Leaders.

Program był bezpłatny. Zgłoszenia przyjmowane na podstawie formularza zgłoszeniowego. Uczestniczki wybierały swoich mentorów na podstawie ich biogramu. Każda z nich współpracowała z wybranym przez siebie mentorem i zagadnieniem.
Uczestniczki mogły wybrać spośród ponad 62 mentorów z zakresu: z programowania w różnych językach, User Experience, sprzedaży, planowania i rozwoju biznesu, finansowania startupów, komercjalizacji badań naukowych, zarządzania zespołami, budowania wizerunku.

Tech Leaders jest nastawiony na indywidualny rozwój każdej uczestniczki. W trakcie jego trwania uczestniczki poszerzyły swoje zakresy kompetencyjne w określonych sferach, m.in.: 9 nauczyło się kodowania, 8 rozwinęło swoje kompetencje miękkie, 7 znalazło pracę lub staż, 4 stworzyły programy komputerowe, 2 wykonały badania naukowe, 1 z uczestniczek otrzymała awans.

Organizatorem wydarzenia była organizacja Women in Technology, która wspiera rozwój kariery i możliwości kobiet w branży IT.  Planowane są kolejne edycje oraz rozszerzenie projektu na arenę międzynarodową.

Reklama
INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: startup
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy