Creative rzuca wyzwanie gigantom

Po pokazie nowej linii iPodów oraz prezentacji nadchodzącego odtwarzacza Microsoft Zune, firma Creative nie pozostaje w tyle - do sprzedaży właśnie trafił ich nowy Zen Vision.

Po pokazie nowej linii iPodów oraz prezentacji nadchodzącego odtwarzacza Microsoft Zune, firma    Creative nie pozostaje w tyle - do sprzedaży właśnie trafił ich nowy Zen Vision.

Creative Technology wprowadziła do sprzedaży nowy model odtwarzacza Zen - linii odtwarzaczy MP3, które Singapurska firma produkuje od 2002 roku. Wchodzący na rynek Zen Vision W jest promowany jako najlepszy wybór dla wszystkich, którzy chcą kupić przenośny odtwarzacz plików video.

Zen Vision W został stworzony specjalnie z myślą o współpracy z Amazon Unbox - usługą "wideo na żądanie" (video on demand), z jaką wystartował serwis Amazon.com 7 września tego roku. Użytkownicy Zen Vision W, dzięki Amazon Unbox, będą mogli ściągać seriale telewizyjne oraz filmy, podobnie jak użytkownicy iPoda przy pomocy usługi iTunes. Jednak specjalnie przygotowany do oglądania plików video Zen Vison W, jako jedyny ze wszystkich przenośnych odtwarzaczy, może pochwalić się największym wyświetlaczem - aż 4,3 cala (11 centymetrów). - Dorzuciliśmy do Zen Vison W tak duży wyświetlacz, aby filmy i programy telewizyjne wyglądały niesamowicie - podsumował decyzję firmy Sim Wong Hoo, jeden z dyrektorów zarządzających w firmie Creative.

Reklama

Zen Vision W wprowadzono na rynek w dwóch wersjach - z 30- oraz 60-gigabajtowym dyskiem. Odtwarzacz Creative, oprócz formatów audio MP3, WMA (Windows Media Audio) i WAV, obsługuje także: Windows Media Video 9, AVI, MPEG1, MPEG2, MPEG4-SP, MJPEG, DivX oraz format XviD. Zen Vision W posiada funkcję przeglądarki zdjęć w formacie JPEG oraz funkcję dyktafonu. Odtwarzacz ma wbudowany tuner FM (maksymalna liczba stacji do zaprogramowania - 32) oraz slot kart pamięci Compact Flash Type I i II. Dzięki wyjściu TV, Zen Vision W można podłączyć do telewizora, przekazując obraz bezpośrednio do odbiornika. Bateria wielokrotnego ładowania powinna starczyć na 13 godzin słuchania muzyki oraz 4,5 godziny oglądania filmów.

Zen Vision W współpracuje także z innymi serwisami dostarczającymi muzykę, m.in. Yahoo Music Unlimited, Napster To Go, Urge oraz MSN Music. Odtwarzacz z 30-gigabajtowym dyskiem kosztuje w USA 299 dolarów, a jego odpowiednik z 60-gigabajtowym dyskiem - 399 dolarów. Analitycy zgadzają się, że premiera Zen Vision W, wraz pojawieniem się na rynku nowych iPodów oraz Microsoft Zune, oznacza jeszcze większe skupienie się producentów przenośnych odtwarzaczy, nie tylko na muzyce, ale i na formacie video.

INTERIA.PL/AFP
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft | firma | VISION | video | wyzwanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy