Campus Warsaw podsumowuje pierwszy rok działalności

Campus Warsaw /materiały prasowe
Reklama

Campus Warsaw to prowadzona przez Google przestrzeń dla startupów technologicznych. Przedsiębiorcy mogą w niej zdobywać wiedzę, wymieniać się doświadczeniami i tworzyć firmy o zasięgu globalnym. Campus został uruchomiony 23 listopada zeszłego roku na terenie Centrum Praskiego Koneser na warszawskiej Pradze.

Pierwszy rok działalności Campusu zakończył się znacznie powyżej naszych oczekiwań - mówi Rafał Plutecki, szef Campus Warsaw. Społeczność Campusu dynamicznie się rozwijała, mamy mnóstwo osób, które aktywnie korzystają z możliwości, jakie oferujemy. W ciągu ostatniego roku odbywały się średnio dwa wydarzenia dziennie. Startupowcy mogą u nas liczyć na wsparcie na każdym etapie działalności i - co najważniejsze - często po nie sięgali, czego dowodem jest ponad 350 godzin sesji mentoringowych, w których wzięli udział.

W związku z dynamicznym rozwojem w 2017 r. Campus przeniesie się do nowego, większego budynku na terenie Centrum Praskiego Koneser. Nowa przestrzeń eventowa pomieści aż 250 osób,
w większej kawiarni zmieści się ponad 170 osób, a na dwóch piętrach przy biurkach będzie mogło pracować 145 osób. Otwarcie nowej przestrzeni Campus Warsaw jest planowane na pierwszą połowę przyszłego roku.

Reklama

Campus Warsaw ma wiele planów na przyszły rok. Po pierwsze chcielibyśmy, żeby Polska i cały nasz region były bardziej kojarzone z innowacjami. Chcemy także oferować jeszcze większe bezpośrednie wsparcie dla startupów na miejscu - mówi Rafał Plutecki. Po roku działalności zidentyfikowaliśmy około 30 spółek, które z fazy koncepcyjnej weszły w fazę gwałtownego rozwoju - będziemy się starali stale je wspierać, oferując mentoring i pomoc w Campusie, ale również proponując udział w wielu wydarzeniach na całym świecie. Do rozwoju potrzebna nam jest również większa przestrzeń, dlatego w pierwszej połowie 2017 r. nasza społeczność będzie miała do dyspozycji nowe miejsce - dodaje Plutecki. 

W ciągu pierwszego roku do Campusu zapisało się ponad 8 tys. członków (34 proc. to kobiety), w tym 2 tys. założycieli lub pracowników startupów. Poza Polakami korzystają z niego przedstawiciele ponad 28 narodowości - najwięcej z Ukrainy, USA i Francji.

Społeczność jest ogromną siłą Campusu. W pierwszym roku działalności to właśnie jej członkowie zorganizowali ponad 400 wydarzeń, w tym spotkania z inwestorami, warsztaty dotyczące wielu różnorodnych technologii czy programy akceleracyjne. 

W ostatnim roku odbyły się też 132 programy zorganizowane przez Campus, do najważniejszych
z nich należały:

·         Campus Exchange: Central and Eastern Europe - pięciodniowy program stworzony w celu przyspieszenia światowej ekspansji startupów z Europy Środkowo-Wschodniej. W 2016 roku odbyły się aż trzy edycje CEE Exchange, w których wzięło udział 26 startupów z 9 krajów: Czech, Chorwacji, Mołdawii, Belgii, Litwy, Rumunii, Litwy, Bułgarii i Polski.

·         Campus Startup School - oparta na praktyce edukacja wspierająca rozwój założycieli startupów i ich zespołów. Campus Startup School dostarcza umiejętności niezbędnych  w rozwijających się startupach.

·         Campus Mentoring - 350 godzin mentoringowych dotyczących różnych zagadnień -  od rozwoju biznesu po marketing.

·         Campus Global Programs - programy i wydarzenia na całym świecie zidentyfikowane przez Campus, na które wysyłane są startupy z Polski lub regionu. Dotychczas przedsiębiorcy związani z Campus Warsaw odwiedzili San Francisco, Londyn i Seul, a wkrótce odwiedzą  Tel Awiw.

W rozwój Campus Warsaw byli także zaangażowani jego partnerzy: TechHub Warsaw, Innovation Nest oraz Cafe eMeSeN. TechHub Warsaw zapewnia przestrzeń coworkingową i rozwój społeczności. Obecnie gości 44 startupy z 14 różnych branż, m.in. finansowo-technologicznej (FinTech), ubezpieczeń, handlu elektronicznego czy marketingu cyfrowego. Innovation Nest jest partnerem Campus Warsaw i zarazem funduszem koncentrującym się na inwestycjach w europejskie startupy. Dotychczas w programach Growth! oraz SPIN wzięło udział 29 startupów. Cafe eMeSeN
to serce Campusu, czyli kawiarnia. Od początku roku w Campusie wypito ponad 36 tys. filiżanek kawy.

- Jestem tu od samego początku. Tutaj miałem swoją prezentację dla inwestorów oraz spotkania z nimi. Odnoszę wrażenie, że te ściany bardzo mi pomogły w gromadzeniu funduszy. Później wpływ Campusu był jeszcze silniejszy. Wiele wielkich umysłów pracuje tu nad różnymi rzeczami. Spotykasz ludzi, budujesz zaufanie i zaczynasz podobne projekty. W Campusie poznałem jednego z moich kluczowych partnerów. Trudno zliczyć wszystkie świetne wydarzenia, które miały tu miejsce. Trudno uwierzyć, że ten rodzaj wiedzy jest dostępny w Warszawie - mówi o Campus Warsaw Aleksander Widera, CEO firmy Kredytmarket.

Informacja prasowa/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: startup | Google
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy