Błąd w chipsetach Intela - reakcje firm

Producenci pecetów i notebooków po części z opóźnieniem reagują na ujawnione w poniedziałek (31 stycznia) problemy z intelowskimi chipsetami P67, H67, Q67, PM67, HM65 i QM67. Mowa tutaj o reakcji Acera, Asusa, Della, Foxconna, Gigabyte'a i MSI

Wiele europejskich filii wciąż czeka na decyzje swoich centrali z Azji, z którymi kontakt jest utrudniony ze względu na chiński Nowy Rok. Dezorientacja zdaje się panować szczególnie w tajwańskiej firmie Acer: mimo że nasze zapytanie o zajęcie stanowiska jest nadal rozpatrywane, niespodziewanie dzisiaj ukazał się komunikat prasowy z wiadomością, iż zoptymalizowany pod kątem gier komputer Aspire G5910 Predator jest już w sprzedaży.

Reklama

Dell powiadomił, że problemem dotknięte są maszyny XPS 8300, XPS 17, Vostro 460, Alienware M17x R i Alienware Aurora oraz, że firma skontaktuje się z klientami, którzy zdążyli już nabyć wspomniane urządzenia. Tak czy inaczej, w polskim sklepie Della widnieje tylko jedna z wymienionych maszyn: notebook XPS 17. Jednakże po kliknięciu karty z parametrami technicznymi wyczytamy, że laptop przeznaczony do sprzedaży na naszym rynku dysponuje chipsetem HM57, a więc układem niedotkniętym błędem.

Z kolei jednoznacznie na temat problemu wypowiada się Foxconn, obiecując, że klienci, którzy zakupili potencjalnie niesprawny produkt, będą mogli go natychmiast wymienić. Szczegóły na temat procesu wymiany zostaną podane dopiero wówczas, gdy ukażą się nowe wersje podzespołów. Ponadto Foxconn radzi sprzedawcom, aby ci zaprzestali sprzedaży produktów, które mogą być obarczone błędem.

Asus wystosował list otwarty do klientów i partnerów, w którym zapewnia o możliwości wymiany lub zwrotu towaru i publikuje listę produktów obarczonych wadą. Także Gigabyte deklaruje gotowość wymiany sprzętu i radzi klientom, którzy nabyli płyty Gigabyte'a z serii 6 nawiązanie kontaktu ze sprzedającymi, u których płyta została zakupiona. Pod koniec kwietnia Gigabyte zamierza rozpocząć akcję wymiany płyt, w ramach której klienci otrzymają w zamian równorzędny model. Producent ma tutaj na myśli płytę z serii nr 6 z nową wersją chipsetu. Wymiana ma się odbywać za pośrednictwem detalicznych punktów sprzedaży - ponieważ umowa sprzedaży z klientem końcowym obowiązuje między kupującym, a sprzedającym, a nie bezpośrednio między kupującym, a producentem sprzętu.

MSI publikuje znacznie bardziej ostrożne sformułowania i choć deklaruje, że wstrzymał wszelkie dostawy płyt z chipsetami P67 i H67, to jednak nie gwarantuje możliwości wymiany, lecz wskazuje na toczące się aktualnie rozmowy z Intelem oraz na typowe zapisy gwarancyjne: "Niezależnie od przypadku, płyty z chipsetami P67 i H67 mogą być w razie wystąpienia problemów wymienione w ramach gwarancji." Klienci, którzy doświadczą konkretnych problemów, powinni się zgłosić bezpośrednio do działu pomocy technicznej producenta. Oprócz samych płyt głównych, problemem dotknięty jest także notebook dla graczy - MSI GT680.

W wielu polskich sklepach internetowych ze sprzętem komputerowym wciąż można kupić płyty główne z feralnymi chipsetami. I tak Koputronik, Proline, Arest czy Vobis wciąż oferują wadliwe podzespoły. Bardziej spostrzegawczy internauci znajdą w witrynie e-sklepu Proline informację dotyczącą usterki w chipsetach Intela oraz wiadomość zatytułowaną "MSI wstrzymuje sprzedaż Sandy Bridge". Brak natomiast komunikatu sklepu o wycofaniu ze sprzedaży trefnych podzespołów czy też o możliwości ich zwrotu lub wymiany.

W celu dokładniejszej analizy problemu poszukujemy płyt głównych, kompletnych pecetów lub notebooków z chipsetami z serii 6, w których rzeczywiście występuje opisany przez Intela problem. Jeśli posiadają Państwo system, w którym występują awarie lub niskie wartości transferu danych w którymś z napędów podłączonych do portu SATA II, prosimy o wiadomość pocztą elektroniczną.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje