Avast sprzedawał dane użytkowników

Avast sprzedawał dane użytkowników takim markom, jak Google, Home Depot, Microsoft oraz Pepsi. Dochodzenie w tej sprawie zostało przeprowadzone przez PCMag oraz serwis Motherboard.

Avast miał zebrać dane ze swojego oprogramowania antywirusowego i przekazał je spółce zależnej Jumpshot, która to finalnie była odpowiedzialna za ich sprzedaż. Dochodzenie wykazało, iż wiele osób nie zdawało sobie sprawy, że ich dane zostały wystawione na sprzedaż. Wiele marek, które zakupiły dane użytkowników nie zdecydowało się na komentarz.

To nie pierwszy raz, kiedy Avast ma problemy z gromadzeniem dużej ilości danych użytkowników. Kilka miesięcy temu Mozilla przekazała, iż rozszerzenia producenta kolekcjonują znacznie więcej informacji niż powinny. Warto pamiętać, że podstawową funkcją Avasta miała być ochrona użytkowników. 

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Avast | bezpieczeństwo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama