Aplikacja Kwarantanna domowa - jak ją zainstalować i czy działa prawidłowo?

Aplikacja Kwarantanna domowa została wprowadzona przez polskie Ministerstwo Cyfryzacji jako odpowiedź na zwiększającą się ilość osób przebywających w izolacji. Celem projektu jest odciążenie policjantów oraz innych służb, które zostały delegowane do tego, aby sprawdzać łamanie przepisów przez osoby z nałożonym obowiązkiem dwutygodniowej kwarantanny. Program poprzez kilka prostych rozwiązań pozwala dostarczyć rządzącym dane o przestrzeganiu przepisów.

Jak działa aplikacja?

 Aplikacja w dowolnym momencie dnia prosi o zdjęcie z przedniej kamerki (tzw. selfie). Na zrobienie zdjęcia każda z osób otrzymuje 20 minut od momentu pojawienia się komunikatu. Do tego wszystkiego, aplikacja wykorzystuje geolokalizację urządzenia w celu potwierdzenia, w którym miejscu znajduje się użytkownik wraz z jego smartfonem. Służby porównują czy to miejsce zgadza się z tym, które zostało zadeklarowane przez osobę odbywającą dwutygodniową izolację.

 Jak aktywować aplikację?

Reklama

Po zainstalowaniu aplikacji "Kwarantanna domowa" ze Sklepu Play lub App Store, aplikacja poprosi o numer telefonu, w celu jego zweryfikowania. Po otrzymaniu stosownej wiadomości SMS z kodem należy aktywować program oraz zrobić sobie zdjęcie, które będzie służyło jako materiał porównawczy na kolejne dni.

Co jeśli nie mam telefonu?

"Kwarantanna domowa" w postaci aplikacji może być sporym utrudnieniem dla osób, które posiadają dysfunkcje wzroku lub nie posiadają odpowiedniego sprzętu do jej zainstalowania. Ministerstwo Cyfryzacji zwraca uwagę, iż tego typu osoby są zwolnione z korzystanie z programu. Jest jednak małe "ale". Każdy z użytkowników musi złożyć specjalne oświadczenie przez Profil Zaufany lub przekazać potrzebne informacje najbliższej jednostce Policji. Wszystkie osoby mogą także wykorzystać do tego specjalny numer telefonu: 22 165 57 44

Oświadczenie o braku korzystania z aplikacji jest składane pod rygorem odpowiedzialności karnej w razie złamania przepisów.

Dodatkowe funkcje

"Kwarantanna domowa" oprócz sprawdzania czy dana osoba znajduje się na miejscu, posiada także inną możliwość. Jest nią opcja pozwalająca na zgłoszenie się do lokalnego ośrodka MOPS w celu poproszenia o zakupy spożywcze lub te, które będą pochodziły z apteki.

Problemy użytkowników

Użytkownicy nadal zgłaszają problemy z aplikacją, skarżąc się m.in. na źle działającą komunikację esemesową, źle implementowane zadania i zbyt dużą liczbę powiadomień. Na wszystkie komentarze Ministerstwo odpowiada poprzez prośbę o kontakt mailowy.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy