Na użyciu silników Rolls-Royce Trent XWB skorzysta także środowisko naturalne. Emisja dwutlenku węgla na jednego pasażera jest o 25 proc. niższa niż w przypadku obecnie eksploatowanych samolotów z tej kategorii, zaś poziom hałasu zewnętrznego jest aż o 16 EPNdB (efektywnie słyszalnych decybeli) poniżej wymogów rozdziału 4 ICAO. Airbus prognozuje, że w ciągu najbliższych 20 lat na rynku wystąpi zapotrzebowanie na ok. 6400 nowych, szerokokadłubowych samolotów pasażerskich.
Airbus A350-900 oferuje najnowocześniejszą konstrukcję aerodynamiczną, składa się w ponad 70 proc. z zaawansowanych technologicznie materiałów, w tym w 53 proc. z materiałów kompozytowych, a także tytanu i stopów z aluminium nowej generacji. Innowacyjna i całkowicie nowa koncepcja kadłuba, oparta na tworzywach sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi (Carbon Fibre Reinforced Plastic, CFRP) przynosi dodatkowe oszczędności w postaci niższego spalania paliwa oraz umożliwia łatwiejszy serwis i naprawy.
Najnowocześniejsze systemy także pomagają ograniczyć koszty konserwacji. W połączeniu z efektywnym spalaniem paliwa zmniejsza to koszty operacyjne o 25 proc. w porównaniu do Boeinga 777 oraz o około 8 proc. w porównaniu do 787. Dalszą redukcję kosztów uzyskuje się dzięki zastosowaniu podobnych silników, systemów i części zamiennych w obrębie całej rodziny.
Airbus A350-900 to krok w stronę przyszłości awiacji. Najnowocześniejszy samolot pasażerski na świecie jest już dostępny we flotach wielu linii lotniczych na świecie, a teraz też w Lufthansie. Już teraz jest on jednym z najlepiej sprzedających się samolotów szerokokadłubowych w historii. Zanim po naszym niebie nie zaczną latać samoloty elektryczne lub chociaż hybrydowe (Airbus przekonuje, że chce mieć prototyp do 2030 r.), A350-900 będzie wiódł prym wśród najbardziej przyjaznych środowisku maszyn.
Airbus A350-900 - dane techniczne:
- Długość całkowita: 66,89 m
- Wysokość: 17,05 m
- Rozpiętość skrzydeł: 64,75 m
- Szerokość kadłuba: 5,96 m
- Wysokość kadłuba: 6,09 m
- Kąt natarcia skrzydła: 31,9o
- Pojemność (3 klasy): 314 pasażerów
- Masa startowa: 202,5 t
- Maksymalna masa startowa: 268 t
- Zapas paliwa: 138 000 l
- Prędkość przelotowa: 0,85 Ma
- Prędkość maksymalna: 0,89 Ma
- Ciąg silników: 87 000 lbf (x2)
- Zasięg: 15 540 km
- Koszt: 311,2 mln dol.