Reklama

Airbus A350-900 - najnowocześniejszy samolot pasażerski na świecie

Airbus A350-900 /INTERIA.PL



Reklama


Lufthansa oferuje pasażerom Klasy Biznes usługę, z której można korzystać pomiędzy posiłkami. W nowo zaprojektowanym obszarze do samoobsługi A350-900 pasażerowie będą mogli w dowolnym momencie poczęstować się napojami i przekąskami. Jednocześnie nadal będą mieć możliwość zamówienia drinków na swoje miejsce u personelu pokładowego. A350-900 to również bardziej komfortowe siedzenia w Klasie Ekonomicznej. Fotele, wyprodukowane przez Zodiac Seats, mają specjalną, ergonomiczną tapicerkę, a przestrzeń na rzeczy osobiste została zwiększona. W kabinie zostały użyte różne odcienie błękitu, jaśniejsze w stronę centralnej części.

Także system rozrywki pokładowej został znacząco rozwinięty - po raz pierwszy pasażerowie będą mogli dokonać wyboru ulubionych filmów czy programów jeszcze przed podróżą, z własnego domu. Wszystko dzięki aplikacji Lufthansa Companion App, która pozwoli na personalizację wyświetlanych treści nawet do 6 tygodni przed podróżą. Po wejści na pokład, pasażer będzie mógł zsynchronizować utworzoną playlistę z aplikacji mobilnej na ekranie umieszczonym w poprzedzającym fotelu. Może być on używany także jako drugi ekran. Dzięki temu można jednocześnie oglądać wybrany film, słuchać muzyki, sprawdzić informację o locie czy surfować po internecie dzięki FlyNet. Aplikacja Lufthansa Companion App jest dostępna w wersji na Androida, a wkrótce także na iOS.


A350-900 to również dalsze usprawnienia w obszarze komfortu dzięki większym monitorom we wszystkich klasach podróży oraz zaprojektowanym na nowo, nowoczesnym interfejsem funkcjonującym w 10 opcjach językowych (brak polskiej).

Na komfort pasażera wpływa nie tylko przestronne i dobrze wyciszone wnętrze, ale innowacyjne oświetlenie odpowiadające biorytmom dnia i nocy. Lufthansa jest pierwszą linią lotniczą na świecie, która skorzysta z 24 opcji oświetlenia będących odpowiedzią na zegar biologiczny człowieka. Każdy, kto choć raz podróżował przez różne strefy czasowe, wie, że długi lot rozstraja organizm, co skutkuje jetlagiem. Po podróży A350-900 nie będzie takich problemów. Efekty świetlne będą również wykorzystywane aby stworzyć atmosferę restauracyjną podczas wydawania posiłków. Technologia LED na pokładzie A350-900 to autorski pomysł Lufthansy, który W dalszej kolejności będzie instalowany na pokładach Boeingów 747-800.

Skąd pomysł na różne ustawienia oświetlenia? Zakres opcji oświetlenia został opracowany na podstawie badań z obszaru chronobiologii oraz rozpoznanych skutków dziennych i nocnych biorytmów człowieka. Ciepłe relaksujące światło jest włączane podczas okresów przeznaczonych do odpoczynku, a chłodniejsze światło stymuluje w fazach aktywniejszych. Technologii została stworzona przez prof. Christiana Gunga z Charité oraz dr Achima Ledera, a następnie ulepszona we współpracy z projektantami z Kardorff Ingenieure w Berlinie.

Eko-samolot

Airbus A350-900 Lufthansy jest napędzany silnikami Rolls-Royce Trent XWB, które są o 15 proc. efektywniejsze od pierwszej generacji silników Trent zaprezentowanych w 1995 r. Silnik składający się z ponad 20 tys. elementów ma być podstawą samolotów pasażerskich przyszłości, gdyż jest bardziej paliwooszczędny i cichszy od rozwiązań konkurencji. Airbus A350-900 z 300 pasażerami na pokładzie zużywa ok. 2 litrów na 100 km na pasażera. To odpowiada rodzinnemu samochodowi (np. Ford Focus) z 4 pasażerami (9,4 litry na 100 km na pasażera). Airbus A350 podróżuje jednak 10 razy szybciej.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje