80 proc. użytkowników portali społecznościowych chce z nich zrezygnować

Badanie przeprowadzone przez Kaspersky Lab pokazuje, że ogromna większość osób jest skłonna porzucić portale społecznościowe, ponieważ uważa je za stratę czasu. Do dalszego korzystania z tych serwisów skłania użytkowników obawa przed utratą swoich cyfrowych wspomnień i kontaktu ze znajomymi.

Wcześniejsze badanie ujawniło silną tendencję wśród ludzi do wykorzystywania urządzeń cyfrowych jako swego rodzaju „zewnętrznej pamięci”. Wykazano również, że użytkownicy nie mogą oprzeć się potrzebie sprawdzania na swoim telefonie, czy coś nowego pojawiło się na czacie lub czy ktoś uaktualnił swój status na portalu. Jednak z najnowszej ankiety wynika, że użytkownicy są w rzeczywistości samokrytyczni i świadomi swojego uzależnienia - 39 proc. respondentów przyznało, że marnuje swój czas na portalach społecznościowych. Prawie 78 proc. stwierdziło nawet, że rozważało już całkowite zrezygnowanie z portali społecznościowych.    

Reklama

Mimo chęci porzucenia portali społecznościowych użytkownicy czują się zmuszeni pozostać na nich. Ogromna większość (62 proc.) uważa, że straciłaby kontakt ze swoimi znajomymi, gdyby przestała korzystać z portali społecznościowych. 21 procent respondentów w mniejszym stopniu niepokoiło się możliwością utraty znajomych, za to obawiało się, że po opuszczeniu serwisu nie będzie można odzyskać swoich cyfrowych wspomnień, takich jak zdjęcia i filmy.     



INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Media społecznościowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama