mBank zapowiada ważne zmiany. Dotyczą aplikacji mobilnej na telefony

mBank przekazał w komunikacie prasowym, że planuje w najbliższym czasie zmiany obejmujące aplikację mobilną na telefony z systemami Android i iOS. Oprogramowanie u części użytkowników przestanie wkrótce działać. Bank tłumaczy własną decyzję "bezpieczeństwem ze względu pieniędzy" klientów.

Aplikacje do bankowości elektronicznej towarzyszą nam każdego dnia. Jedne są lepsze, a inne gorsze. Do tych pierwszych z pewnością zalicza się oprogramowanie mBanku. Niestety część klientów wkrótce straci do niego dostęp, o czym poinformowano w oficjalnym komunikacie prasowym. Czym to jest spowodowane?

mBank wyłączy dostęp do aplikacji mobilnej u części klientów

mBank poinformował, że planuje wyłączyć aplikację mobilną na części telefonów i dotyczy to urządzeń z systemami operacyjnymi Android oraz iOS. Jest to spowodowane kwestiami bezpieczeństwa. Bank planuje podnieść ich poziom, ale to wiąże się z koniecznością porzucenia przestarzałych platform.

Reklama

W przypadku telefonów z Androidem planowane jest wyłączenie dostępu na tych urządzeniach, które mają zainstalowane oprogramowanie starsze od wersji 8.0 Oreo. To oznacza, że dostęp utracą użytkownicy Nougata i poprzednich wydań software. Ma to nastąpić na przełomie kwietnia i maja 2024 r. Konkretnego terminu na razie nie podano i zostanie on ujawniony bliżej planowanego zakończenia wsparcia.

W przypadku iPhone'ów zapadła decyzja, aby porzucić wsparcie dla oprogramowania starszego od iOS 16 z 2022 r. Nastąpi to później w tym roku, ale terminu na razie nie podano. Tu również spodziewajmy się dodatkowych informacji bliżej momentu wprowadzenia zapowiadanych zmian w życie.

Klienci banku muszą dokonać przesiadki

Użytkownicy aplikacji mobilnej mBanku, których dotyczą planowane zmiany, nie mają zbyt wiele wyjść. Chcąc zachować dostęp do bankowości elektronicznej na telefonie muszą po prostu zaktualizować własne urządzenie do wspieranej wersji oprogramowania. Jeśli to nie będzie możliwe, to pozostanie przesiadka na nowsze urządzenie.

mBank tłumaczy nadchodzące zmiany "ze względu na bezpieczeństwo Twoich pieniędzy", co podkreślono w oficjalnym komunikacie. Na podobny ruch w zeszłym roku zdecydował się Santander, który wyłączył starą wersję aplikacji mobilnej i w ten sposób użytkownicy zostali zmuszeni do przesiadki na nowsze oprogramowanie, które oferuje więcej funkcji i lepszy poziom bezpieczeństwa.

Z aplikacji mobilnej mBanku korzysta ponad dwóch i pół mln klientów. Oprogramowanie jest dostępne w App Store, Google Play oraz AppGallery na urządzenia marki Huawei.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: mBank | aplikacje mobilne | Android | iOS | bezpieczeństwo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy