Windows XP za 3 dolary

- To nie filantropia, to biznes - stwierdził przedstawiciel Microsoftu Orlando Ayala, komentując plany firmy. W drugiej połowie 2007 roku koncern z Redmond zacznie sprzedaż nowego pakietu programów za... 3 dolary.

Bill Gates ogłosił plany swej firmy w Pekinie, zapowiadając jednocześnie zwiększenie wysiłków celem zniwelowania podziałów w dostępie do sprzętu komputerowego i oprogramowania.

Zapowiedź ta jest częścią projektu Microsoftu, który chce podwoić liczbę użytkowników komputerów do 2015 roku. Aby komputery trafiły do miliarda ludzi na całym świecie, firma podjęła niekonwencjonalne działania, które jednak wpisują się w widoczny ostatnio trend - donosi BBC.

"Promocyjny" pakiet, na który składają się Windows XP, Office Home i Student 2007, a także programy edukacyjne, przeznaczony jest dla krajów rozwijających się, które dostarczą szkołom legalny sprzęt. Ten ostatni, w ramach innego projektu (OLPC - One Laptop Per Child - Jeden laptop na dziecko), ma kosztować jedynie 100 dolarów. Dla wspomnianych krajów oznacza to jedno - rozwój. Mimo, że cena nowego urządzenia oscyluje na razie wokół 150 dolarów, pierwsze kraje (Brazylia, Argentyna, Rwanda czy Nigeria) już podpisały umowy na ich dostawy.

Reklama

- To nie filantropia, to biznes - stwierdził przedstawiciel Microsoftu Orlando Ayala, dodając jednocześnie, że firma musi się dostosować do warunków panujących w krajach rozwijających się, gdzie piractwo komputerowe (wynikające głównie z relatywnie wysokich cen), stanowi poważny problem - czytamy na stronach agencji Reuters.

Oprócz Microsoftu, także inne firmy z branży komputerowej zaangażowały się w działania na rzecz poprawy dostępności do komputerów w Afryce, Azji czy Ameryce Południowej. Jak donosi BBC, Intel ma swój komputer przenośny Classmate PC, a jego konkurent - AMD - program, którego celem jest wyposażenie połowy populacji świata w komputery do 2015 roku.

Co ciekawe, na powyższą decyzję Microsoftu można również spojrzeć od innej strony - tragiczne wyniki sprzedaży Windows Vista w ciągu pierwszych dwóch tygodni od pojawienia się tego sytemu na chińskim rynku.

Źródło: Dziennik Internautów
Dowiedz się więcej na temat: orlando | plany | Biznes | firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy