Reklama

Technologiczne trendy, z których warto skorzystać

Jako że coraz więcej firm tworzy dobrej jakości, a przy tym mało kosztowne narzędzia do produkcji oraz dzielenia się filmami wideo (jak YouTube), małe firmy mogą wykorzystać takie filmy jako efektywne narzędzie marketingowe. Filmy wideo będą dobrym uzupełnieniem bloga, newslettera czy strony na Facebooku.

Reklama

Wideo konferencje

Choć CISCO Tele Presence to zbyt kosztowna technologia dla małych firm, w grę wchodzą liczne rozwiązania, które są znacznie tańsze, a dają wiele możliwości. Większość z nich opiera się na oprogramowaniu i kamerze internetowej, i polega na komunikacji przez internet.

Systemy sprzed 5 i 20 lat, gdzie obraz był ziarnisty i niskiej jakości, różnią się znacznie od dzisiejszych bogatych w różne funkcje rozwiązań. Komunikacja "twarzą w twarz" z obecnymi i potencjalnymi klientami, sprzedawcami czy pracownikami często wydaje się właściwsza niż zwykły email, telefon czy wiadomość przesłana za pomocą komunikatora internetowego. Bilety lotnicze są drogie, a wyjazdy zabierają czas, ale prowadzenie wideo konferencji jest najzupełniej wykonalne. Istnieją dziesiątki dobrych, niedrogich rozwiązań - można na przykład wypróbować Skype lub Gmail.

Oprogramowanie dostępne w sieci

W zeszłym tygodniu wyrzuciłem mnóstwo płyt CD i dyskietek z naprawdę starym oprogramowaniem, które gromadziły się u mnie od kilku lat. Teraz nie przechowuję wielu płyt. Dlaczego? Coraz więcej osób używa aplikacji dostępnych w sieci, za względu na ich przewagę nad tradycyjnym oprogramowaniem.

Tradycyjne oprogramowanie musi zostać zainstalowane na serwerze, a następnie na poszczególnych komputerach; może to spowodować awarię innych aplikacji i wiąże się z dalszymi komplikacjami, kiedy muszą z niego skorzystać pracownicy zdalni. Natomiast oprogramowanie dostępne w sieci, czyli software-as-a-service (SaaS), niweluje wszystkie te utrudnienia. Potrzebujesz tylko przeglądarki internetowej, by uzyskać dostęp do danej aplikacji. Minusy? Jeśli stracisz dostęp do internetu, to także do oprogramowania.

Jeśli twoja firma szybko się rozwija - czy to pod względem liczby klientów, pracowników czy biur - oprogramowanie dostępne w sieci z pewnością podniesie jej produktywność.

Powszechna obecność w internecie

To, że małe firmy potrzebują serwisu internetowego nie podlega już dyskusji. Właściwie debata ta przeniosła się z tematu witryn i e-mail marketingu na problem zastosowania blogów i mediów społecznościowych w biznesie. Firmy, które skutecznie wykorzystują media online do komunikacji i sprzedaży swoich usług, będą miały wierniejszych klientów i przyciągną kolejnych.

Nie ma wątpliwości, że kiedy pojawi się jakiś problem, prawie każdy szuka rozwiązania w internecie. Jeśli prowadzisz kwiaciarnię w Krakowie, twój następny klient wpisze w wyszukiwarce słowo kwiaciarnia i nazwę miasta. Jeśli masz sklep zajmujący się naprawą rakiet tenisowych w Gdańsku, twój następny klient wpisze "naprawa rakiet tenisowych" i miasto. Musisz być widoczny online, jeśli chcesz, by twoja firma dobrze prosperowała i pokonała konkurencję.

Robert Kamiński

Źródło informacji

Komputer w Firmie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje