Reklama

Technologiczne trendy, z których warto skorzystać

Kolejny przykład: jeśli dostajesz faks, dlaczego nie miałbyś zostać zawiadomiony o jego przyjściu, a nawet móc go zobaczyć w swoim smartfonie? Szybka reakcja na wiadomość od klienta to wyższa jakość obsługi, a odpowiadanie na wiadomości od dostawcy lub pracowników w przeciągu paru godzin, a nie dni, znacznie zwiększa produktywność firmy.

Reklama

Upowszechnienie backupów online

Wszyscy wiemy, że powinniśmy tworzyć kopie zapasowe naszych danych - ale niestety nie każdy tak postępuje. W 2009 roku dostawcy przedstawią użytkownikom nowe systemy tworzenia backupów w sieci. Zamiast zapisywać kopie zapasowe na twardym dysku, płycie DVD czy innym nośniku lokalnym, dane zostają przesłane przez internet i zmagazynowane na zdalnych serwerach.

Istnieje wiele rozwiązań nastawionych "na konsumenta". Znaczna część z nich dostępna jest za darmo. W 2009 roku ich oferta rozszerzy się o więcej pamięci i ulepszone metody tworzenia backupów dla małych firm przy użyciu internetu.

Kiedy (niektórzy może powiedzieliby "jeśli") coś stanie się z twoimi danymi (przypadkowe usunięcie, kradzież dokonana przez niezadowolonego pracownika, itd.), dobry system backupów daje ci pewność, że akta klientów, umowy, akta pracowników i inne dane są do odzyskania. Rozwiązania online i cloud computing sprawiają, że proces tworzenia kopii zapasowych jest całkiem zautomatyzowany i nie wymaga żadnych działań z twojej strony.

Społecznościowe media

Media społecznościowe nie są żadną nowością, ale zazwyczaj nie wykorzystuje się w pełni ich możliwości. W 2009 roku można się spodziewać, że więcej firm zacznie używać mediów społecznościowych jako środka komunikacji z klientami. Serwisy internetowe i newslettery wciąż stanowią ważne narzędzia komunikacji, ale nastąpi też wzrost wykorzystania mediów społecznościowych jako standardowego (a nie wyjątkowego) środka komunikacji.

Serwisy tego typu można wykorzystać do uzyskiwania informacji od firm, z którymi chcemy pozostać w kontakcie. Są też niezwykle przydatnym narzędziem do wyszukiwania kontaktów, ale użytkownicy rzadko wykorzystują w pełni jego potencjał. Ważne, byś dowiedział się jak najwięcej o sposobach wykorzystania mediów społecznościowych do nawiązywania kontaktów z innymi firmami, szukania nowych klientów i usprawnienia komunikacji z obecnymi.

Tanie i powszechne wideo online

Oglądałem ostatnio kamerę Flip i jestem zaskoczony jakością filmów, jakie można nią nakręcić. Choć tradycyjne kamery za 500 czy 1 500 dolarów to najlepsze rozwiązanie (wyższa jakość wideo), rozmiary, koszt i złożoność tych urządzeń ograniczają ich przydatność dla większości biznesmenów. Natomiast w przypadku filmów nakręconych telefonem komórkowym obraz jest po prostu zbyt ziarnisty.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama