Porównanie gwarancji na notebooki

Niestety, żaden sprzęt niezniszczalny nie jest i czasem się psuje. A wtedy, cóż, musimy się liczyć ze straconym czasem i straconymi pieniędzmi. Tych przykrych skutków można jednak uniknąć. Jak? Po prostu korzystając z gwarancji. Postanowiliśmy sprawdzić, co w tej dziedzinie oferują najwięksi gracze na naszym rynku.

Podstawowe dane prezentujemy w tabeli, zaś poniżej szczegóły gwarancji oferowanych przez poszczególnych producentów. Przed zakupem warto poświęcić trochę czasu i dokładnie zapoznać się z warunkami gwarancji, a zwłaszcza z czasem trwania naprawy. Niektórzy producenci w ogóle nie zobowiązują się do wykonania naprawy w określonym czasie! Co ważne jest to zgodne z przepisami obowiązującymi w UE.

Reklama



Tabela - Legenda

* door-to-door - odbiór i dostawa przez kuriera,

* on-site - w miejscu wskazanym przez klienta,

* NBD - next business day czyli naprawa w następnym dniu roboczym.

Naprawa w bliżej nie określonym czasie w przypadku "urządzenia pierwszej potrzeby" jakim jest notebook zwłaszcza dla właściciela firmy jest wyjątkowo niekorzystna.

Strona 2. materiału - notebooki HP, Toshiba

Strona 3. materiału - notebooki Asus, IBM/Lenovo

Strona 4. materiału - notebooki Acer, Samsung i Sony

DELL

Jak długo?

Na swoje komputery przenośne Dell oferuje gwarancje od roku do 5 lat. Czas trwania gwarancji określamy przy zakupie sprzętu. Istnieje także możliwość przedłużenia gwarancji (maks. do 5 lat) - trzeba to jednak zrobić przed końcem okresu objętego gwarancją nabytą przy kupnie komputera. Standardem dla laptopów kierowanych do przedsiębiorców (seria Latitude) są 3 lata. Dodatkowo przez pierwsze 30 dni od dnia zakupu Dell zapewnia bezpłatną telefoniczna pomoc przy konfiguracji komputera i instalacji dostarczonych przez firmę programów.

O czym musisz pamiętać?

Stan umowy gwarancyjnej i serwisowej można sprawdzić wpisując numer seryjny swojego laptopa na stronie Della. Twórz i przechowuj pełne kopie bezpieczeństwa wszystkich programów i danych. W przypadku wykrycia awarii dysku twardego zostanie on wymieniony, a przechowywane na nim dane użytkownika zostaną utracone. Odpowiedzialności za zabezpieczenie danych oraz tworzenie i przywracanie kopii zapasowych serwis Della nie ponosi.

W jakim trybie?

Gwarancja na laptopy Della dla klientów indywidualnych jest realizowana w trybie Collect and Return. Firma zatroszczy się zatem o odbiór twojego laptopa, a po naprawie przywiezie Ci go do domu - zazwyczaj w ciągu 7 dni. Standardem dla firm jest natomiast gwarancja Next Business Day On-Site. Co to oznacza? Twój laptop zostanie naprawiony w wyznaczonym przez ciebie miejscu w następnym dniu roboczym. Wystarczy, że awarię zgłosisz między 9 a 17 w dni powszednie.

Za granicą

Notebooki firmy Dell są objęte gwarancją europejską, co oznacza, że w przypadku awarii możemy korzystać z usług punktów serwisowych na terenie całej Unii Europejskiej.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje