Polacy kupili 3,3 mln komputerów

W 2010 roku sprzedaż komputerów w Polsce wzrosła o pół miliona. Stało się tak głównie dzięki klientom indywidualnym - wynika ze wstępnych obliczeń firmy analitycznej IDC.

Jak szacują specjaliści z IDC Polska, w 2010 roku Polacy kupili 3,3 mln komputerów, czyli o 500 tys. więcej niż w 2009 roku (2,8 mln komputerów), ale mniej niż w roku 2008 (3,7 mln urządzeń).

Wzrost sprzedaży producenci komputerów zawdzięczają głównie klientom indywidualnym, którzy stanowili 64 proc. rynku sprzedaży, czyli o 5 pkt. proc. więcej niz w 2009 roku. Z kolei z 41 proc. do 36 proc. spadły udziały klientów biznesowych w sprzedaży komputerów.

W Polsce już 61,5 proc. gospodarstw domowych posiada komputer.

Reklama
Media2
Dowiedz się więcej na temat: komputery
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy